Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Snaily - Då cyklar vi brevid varandra! Kompislöper! tror jag iaf för jag har halkbana och lite molvärk på högersidan! Skojsigt! (alltså att vi ligger lika)

• Snorkfröken77

Snaily - Läst du om tjejen på FL som inte tyckte hon blev gravid tillräckligt snabbt, dvs efter tre försök, så hon "lånade" kompisens Pergo (utan att berätta för sambon såklart) och blev gravid...med trillingar! Hon hade lätt panik då och visste inte om hon skulle tala om varken för sambon eller BM. Hon erkände för sambon till slut men inte BM...Vilka nötter det finns...

• Snorkfröken77

Vickan - Ja det finns förhoppningsvisn något vackrare svenskt namn Annars känns det som en ganska ny företeelse. En tjej på jobbet fick en diamantring av sin sambo, det är faktsikt den enda jag hört talas om i verkligheten.

• Snorkfröken77

*vinkar till Tinga*

Nu är det dags för sängen efter en hård dag på jobbet.

Puss och godnatt!

• Snorkfröken77

Snaily - hittade detta: Den mogna äggblåsan, som buktar ut från äggstocken, har en diameter av cirka 2,5 centimeter och innehåller klar vätska samt ägget, som bara är en enda cell. När äggblåsan brister vid ägglossningen, slungas ägget ut tillsammans med vätskan och ägget fångas upp av äggledaren medan vätskan samlas runt äggstocken och mellan tarmarna. Det är denna vätska som ger en smärtreaktion då den kommer i kontakt med bukhinnan. Vätskan sugs sedan upp av bukhinnan.

När äggblåsan spricker kan det ibland vara så att några blodkärl i kanten av äggstocken också spricker och det börjar blöda. När blodet kommer i kontakt med bukhinnan framkallas samma typ av reaktion som av vätskan, bara mycket starkare. Smärtan blir mer intensiv ju större blödningen är och ger precis den typen av symptom som du beskriver; krampliknande känsla i underlivet, intensiva mensvärkar, kraftigt tryck mot ändtarmen, illamående och svimningskänsla.

• Snorkfröken77

Jag blev nyfiken så jag blev tvungen att googla

• Snorkfröken77

Ooooh, jag är sååååå nyfiken på både hur ni ser ut, hur era barn ser ut och era hem. *måste hålla löftet till maken att vara anonym*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter