• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Håller alla tummar för Ore!! BF+3 är en bra dag för barnafödande, min skrutta kom då.
    Lycka till!

• Parnassia

Nu har jag läst ikapp lite, ni har varit flitiga i helgen!

September: hoppas allt går bra för dig den här veckan, jag håller tummarna.
    Håller också tummarna för Blivande Fru L:s ÄP!

PB: Kul med fotbollslaget både för maken och sonen. Nu är det din tur att hitta nåt! Lycka till med IVF-samtal också!

Telis: Såg att du redan köpt apotekets BH, den hade jag med, den var bra och skön tyckte jag, men lite knöligt var det att få fram behaget när det var amningsdags... Mina bästa amn-BH:ar köpte jag i Ullared. Märket heter nog Trofé, det borde ju finnas på fler ställen. Eller bor du långt därifrån?

Ang Vickans problem med att få svårigheter att någ musplattan. Köp en trådlös mus!

Ego: Har varit på kort weekend i Kalmar. Trevligt men ruggigt! God mat, fin frukost och en sväng på slottet hann vi med innan vi avslutade på IKEA med lite shopping och lunch. Är så sugen på att handla en del nya bebis grejer, men jag _ska_ inte handla mer innan februari!

• Parnassia

Telis:
    Kan ju inte svara för AM, men för mig själv... Det var som värst typ dag tre, eller ska man säga första veckan, sedan sansade det sig lite och mina var sedan en storlek större än vanligt, vilket de sedan nästan har förblivit. Undrar vad som händer denna gången?

Cissi: Hej! Jobbigt att hota och tvinga vid matbordet, men så har vi det också. Jag brukar också sätta upp mål, typ hälften, 3 tuggor eller alla köttbullar eller nåt liknande. Men det känns inte alltid rätt, det är ju inte alltid man själv äter upp heller eller känner sig så sugen eller hungrig. Så svårt att vara konsekvent och rättvis! Men vi får väl kämpa på!?

• Parnassia

Oj, vad spännade för Ore! Sov så gott du kan i natt! Snart...
    (längtar allt själv igen, det trodde man ju knappt)

Har tyvärr inte mycket att inflika i soffsnacket, mer än att vi köpte en sit down på Mio i våras och är supernöjda. Tyget är lite melerat och ganska förlåtande tycker jag. Cortina heter tyget tror jag.

Nu ska jag elda, stryka och se på Ullared! Allt samtidigt faktiskt.
    Oroar mig fö lite för sammandragningar. Redan liksom? (Är i v 21) Någon med lite bra input i ämnet? Borde jag oroa mig mer eller mindre? Åtgärder?

• Parnassia

Tack för input om sammandragningar! UVI har jag inte haft en tanke på, det kanske man skulle kolla. Och precis som BS sa så är min erfarenhet att sammandragningar "ska" komma på slutet typ v 32, 33 och framåt vill jag minnas att det var sist...
    Jag har bestämt mig för att känna efter lite idag också hur det känns och sedan imorgon ringer jag och beställer en läkartid (BM sa att det var läkaren som gällde isf). Den tiden går ju att avboka om jag känner det... Bra plan?

Vickan! Jag menade att en trådlös mus kan du ju ha i soffan bredvid dig. Trist med spyandet, jag vet hur det känns. Känner du redan när du går upp om det är en bättre eller sämre dag? Kanske kan du ta bilen om det känns som en dålig dag?

• Parnassia

Jag vill också ha tips på bra soffimpregningar! Bävar lite för julen när vi "invaderas" av totalt 5 ungar i mellan 1 och 4 år, i kombination med vår nya, ljusa soffa... :-0

Var på jakt efter mammabyxor i helgen. Varken Lindex, kappahl eller H&M hade nåt. Var ska man leta? Vill ha jeans.

ORE!? Hur är det idag??

• Parnassia

Nej, jag behöver nog ingen läkartid för att lämna urinprov. Men om jag ska få nåt utlåtande på sammandragningarna så var det läkare som gällde.

Tack för jeanstips!

• Parnassia

Några nyheter från Ore? Börjar bli svårt att få nåt gjort när tummarna sitter fast i greppet i handen.

Bra att du fick komma till en naprapat EA, hoppas det blir bättre nu. Du skrev att du varit där i ca 20 min... Det lät lite kort, hann du få någon ordentlig massage?
    Min erfarenhet är att knak utan riktig massage blir inte lika bra i längden som knak som också åtföljs av _ordentlig_ massage.

Hur hemligt är galleriet? Vilka kriterier måste man uppfylla? *nyfiken*

• Parnassia

Ego: Ringde gyn igår och fick komma direkt, vilket gjorde mig ännu mer nervös! Usch! Fick sitta i väntrummet en timma, inte kul, men jag fick sällskap av min syster, det var jag glad för. De gjorde nog alla undersökningar de kan, UL, VUL, UVI-prov, klämma, titta och fråga. Inga konstigheter hittades, men UVIsvaret kan dröja upp till en vecka (!). Skönt att inget fel hittades men det känns inte bra att ha molvärk hela tiden, i olika grader. Blir deppig och orolig. Det enda konkreta rådet jag fick var: "ta det lugnt". Och hur ska det gå till? Jag har ett stillasittande jobb och larvigt nära mellan hem, dagis och jobb (allt i en triangel med ca 300m sidor). Skit!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter