• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Grattis Telis! Vad skönt att det är KLART! Inte hinner köparen ångra sig till imorgon heller. (Fast så skulle jag också tänka...)

Gillar namnet Edith! Astrid och Ester också, båda finns i släkten.

PB
    Hoppas det går bra med svärisarna nu då... Förstår din frustration, jag gillar inte heller den typen av överraskningar.

En kompis ska komma och hälsa på oss i helgen, hon skulle komma igår kväll men sa inte exakt när så vi skyndade oss och städade och fixade och lagade mat efter jobbet. Sen ringde hon vid middagstid och sa att hon inte åkt från Uppsala än, så hon skulle vara framme mitt i natten. Sen ångrade hon sig, och kommer idag istället. Men skönt ändå att vi fick städningen avklarad igår!

• snaily

Pajar dina planer på egen sida nu Koko, he he heee...

Duktig lillebror som låter dig sova!

Fy så trist med kissen! Hoppas hoppas han hittar hem! Ibland blir man förvånad över hur länge en katt kan vara borta, och sen bara knata in en vacker dag och sätta sig vid matskålen. Min mormor och morfars katt var borta ett halvår en gång!

Röding med pressad potatis, mmmm vad gott! För oss blir det restaurangbesök ikväll, ett ganska bra ställe, kanske blir röding för oss också!

Ore
    Packa väskan!

Väntar fortfarande på besöket - snaaart kommer hon nog. Undrar om Korven kommer bli rädd för hennes stora hund...

• snaily

Äsch, BS hann före

Här är det nog soligt EGENTLIGEN - men den tunga morgondimman vill inte lätta! Ser knappt till grannens hus ens.

• snaily

Tinga
    Ostbågar och pepparkakor - Piff gillar de mest oväntade saker! Så himla kul att han äter bättre!

PB - underbar berättelse!

• snaily

Vinkevink till alla! Har läst allt ni skrivit men inte hunnit skriva och nu är jag egentligen för trött... Sorry!

Kul med alla bilder! Kan möjligtvis tänka mig att bjuda in till vårt sovrum , enda rummet som inte är alltför skräpigt. När ska ni sälja ert hus till oss Nenne?

Haft besök i helgen, trevligt, blev långa hundpromenader, mycket fika och lite shopping och så restaurangbesök i lördags - det blev röding för oss också Koko!

Ego ego
    Max utslag på ÄL-test - håll i er nu: igår, på dag 13!! Rekordtidigt. OCH, har idag haft konstigt ont på ett obekant sätt långt ner på vänster sida av magen - ägglossningssmärta?? Tänk om jag aldrig haft ÄL förut (eftersom jag inte brukar känna så i magen), eller så var det bara äggstra många ägg som lossades den här gången - kanske blir trillingar nu då! (Läst för många skräckhistorier på FL om hur illa det kan gå när man knaprar Pergo utan att kollas med VUL.) Känns dock gaaaaanska osannolikt med tanke på hur fertil jag varit hittills... Nåja - hoppas inte så mycket som det kanske låter på den här cykeln, är väldigt inriktad på den där ivf-en nu.

• snaily

Snorkis - ja, kanske var det det jag läste som spökar i bakhuvudet! Kul att vi cyklar ikapp!

• snaily

PB -

Tinga
    Ja, har tagit en hel tablett fast jag egentligen bara fick ta en halv *skäms* Men vad bra på sätt och vis att det ändå inte är någon idé med VUL! Jag hade ju bara ont på ena sidan så då blir det inga tvillingar här alltså

Nattinatti!

• snaily

Hej Blivande fru L!
    Hur mår du av sprayandet? Kanske sprutstart redan efter 11 dagar! Eller är inte det "redan"? Ååå vad spännande! Du får hålla en liten halv tumme åt mig om du vill så håller jag mina för dig!

Är under isen idag - ledig dag och lyckats bli sjuk. Urinvägsinfektion igen, och ganska ordentligt också, så att jag känner mig alldeles febrig och allmänt deprimerad. Blir så trött på min kropp som inte klarar av bebisverkstaden på något plan: A) Den blir inte gravid och B) Den blir sjuk av för mycket sex.

Gnällt av mig för kollegorna som mer eller mindre tvingat mig att stanna hemma från jobbet imorgon - det känns skitlöjligt för nog kan man jobba trots en UVI, men det är rätt lugnt på jobbet så jag har till slut bestämt mig för att vara hemma, men det känns precis som om jag tänker skolka! Vi åker till Stockholm imorgon så det blir i och för sig väldigt skönt att komma iväg i hygglig tid!

Kram på dig EA!

Ska läsa ikapp dagen så smått...

• snaily

En anledning till att det känns som skolk är att det råder en sån sjuk machoattityd inom mitt yrke: man ska jobba, gärna dygnet runt, trots 42 graders feber och brutna armar och ben, typ...

• snaily

Ore
    Vad mysigt med vagga! Nu är det bara för bebisen att komma ut!

Mugglan (eller någon annan)
    Har du koll på varför man kan få en ÄL-blödning? Kom minimalt med blod tidigare idag men vet inte om det kom därifrån eller om det var blod i urinen, mer troligt från urinen kanske...

Jag platsar nog som ordförande i trendokänsliga föreningen!
    Kan inte riktigt komma på en stil som skulle passa i det här huset, och eftersom vi ser det som en aningens tillfällig bostad så orkar vi inte lägga så mycket energi och pengar på att inreda snyggt - tyvärr. Tänker att antingen blir vi kvar här och köper ett gammalt fint hus, snart gärna, eller så flyttar vi, snart.

Gillar också den lantliga stilen, men utan för mycket krusiduller, men gärna lite "gammalt" stuk. Tänk extremt-spartanskt-med-stampat-jordgolv-och-knappt-några-möbler.

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-03 13:39:05 följande:
    Koko igen,det är en stor hjälp när vi ska mobilisera trupperna för att t ex förinta Härjedalen.
    Nenne - hotar du mig eller??
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter