Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Koko
Hoppas du får sova bättre inatt!!
Ska själv krascha i sängen nu.
Nattinatti till er alla!
Koko
Ang. vaccination - frågar du mig räcker det med en spruta till även fast det gått 7-8 veckor, det ger med största sannolikhet ett tillräckligt skydd. Fast olika kliniker har nog lite olika rutiner - det är ju bara undersökt hur immunsvaret blir när man gett vaccinet enligt FASS-texten (2 sprutor med 3-4 v mellanrum), så det KAN hända att någon tycker att ni ska börja om från början.
Fyyy så hemskt med försvunna kissen...
Om maken var hemma skulle han kunna hjälpt till med tangentbordet, han har nyligen ändrat till svenska på sitt nämligen.
Julklappar = vill ha!
Nu måste jag gå ut med en Korv som måste lägga en korv
Koko
Smart tänkt! Så här säger Agria: "Kattpest (parvo) och kattsnuva: Katten måste vara tillräckligt vaccinerad enligt rekommendationer i FASS Vet."
MEN - om du vaccinerar katten en gång till väldigt snart, så SKA den inte behöva få kattpest.
Snorkis - jag är på dag 24. BIM/BOM vet man aldrig när det gäller mig, men absolut senast på söndag/måndag, men min clearbluedator tycker tanten borde komma redan idag eftersom den vet att jag brukar ha så kort lutealfas.
Hej Oms! (Känner inte igen dig från tråden så mycket, men från galleriet.)
Nähä... vad tycker ni? Ska jag ta mig iväg och åka skidor snart istället för att sitta här och leta graviditetssymptom??
Oms - har inboxat dig! Annan tråd, hmmm, undrar vad det kan vara.
Snorkis - nej, inga symptom alls, annat än ett lite ömt höger bröst (inte vänster!), kanske för att jag klämmer där hela tiden Hur är det med din cykel förresten, BIM snart också eller hur var det? *dåligt minne*
Mugglan, bra jobbat att du stod på dig! Synd att det blev mindre än ni hoppats på, men det måste vara skönt att det är klart ändå!
Snorkis - du får ta tanten i början av nästa vecka om du vill, om jag slipper
Tillbaka från fantastisk skidutflykt - eller rättare sagt, vädret och naturen var fantastisk - klarblå himmel och strålande sol och gnistrande vit snö, till skillnad från här i byn som är täckt av ett dimlock och det är grått grått. Skidåkningen däremot gick kasst, ingen som helst kondition. Korven fick komma ut en sväng också och röjde i snön och hade jättekul. Bilder finns på fejjan.
Sen hade jag fått två hundtidningar och tidningen Turist med posten, så nu ska jag slänga mig i soffan och dricka te och läsa. Hoppas Korven kan göra ett undantag från sin benhårda princip att endast sova nattetid...
Snorkis - eller så kan vi plussa samtidigt!
Fast nej - tror verkligen inte det händer den här månaden. Det är bara att jag vill så mycket så jag försöker hitta på symptom som inte finns.
Snork
Värsta känningarna Du menade av ÄL va? För några graviditetskänningar har jag då rakt inga. Men visst, hoppas på du, jag talar om när du kan sluta (Och så hoppas jag på dig i smyg...)
Snygg fot!
"Råkat" börja diskutera hund med några idioter på FL, varför vill jag plåga mig själv på det här viset?
Hej PB
Nyfiken på vad du fick betala Var det honkatter förresten? Skönt att ni fick det billigt! Fast just kastrationer och sånt är ofta billigare i storstan där det är mycket konkurrens mellan klinikerna, då kan de köra lite "lockpriser" på just såna enklare åtgärder men vara dyrare på undersökningar och större operationer.
EA
Det går väl sådär, är rätt säker nu på att det snart blir BOM så surplar öl utan större tvekan. Dock tror jag det dröjer ytterligare någon dag innan tanten dyker upp, vilket skulle innebära en normallång cykel och det får man väl vara nöjd med i så fall! Lycka till såhär i ÄL-tider
KRAM till Tinga, och Nenne, och alla andra som kan behöva det!
Maken gör hemlagade hamburgare med klyftpotatis, sen kommer vi nog däcka tidigt i soffan för vi sov så uselt i natt av någon konstig anledning. Men nu är det helg och sovmorgon som hägrar!! Idag har det snöat en dryg cm så det är vitt och fint även nere i byn och mer på väg imorgon. Hurra!
Hi hi, det var ju ganska på pricken vad det kostar hos oss!