Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Jordgolv menar jag såklart!
Jordgolv menar jag såklart!
Snorkis
Tack! Det förklarar dock inte varför man kan få en blödning (som kommer ut vaginalt alltså) - känns det inte lite långsökt att blodet skulle ta sig in i äggledaren och vidare ner till livmodern och ut? Men det kanske är så? *nyfiken så googlar också*
FruL - vad bra! Lite humörsvängningar får man kanske räkna med! Jag kommer nog vara fast i spraystadiet i ca fyra veckor så hoppas att inte biverkningarna blir alltför hemska.
Blivande fru L - vi tänkte i första hand köra lyxvarianten med vedspis i köket + skorsten faktiskt... Men ska absolut ta ditt förslag i beaktande!
Vatten... vad hette det?? Rinnande vatten inomhus förresten, är inte det lyx? Brunn på gården är ju också bra.
Har googlat klart och hittat flera olika förklaringar till ägglossningsblödning - en var som jag skrev ovan, och en annan att östrogennivåerna sjunker i samband med ÄL och att man då kan blöda lite från livmoderslemhinnan.
Blivande fru L - facit??
Blivande fru L skrev 2009-11-03 20:39:53 följande:
EA - Härlig kämparanda!
Kiss och tvätt - check. Tranbärsjuice - check. Tranbärskapslar - check. Förebygger med alla metoder jag vet.
Drabbas jag snart igen ska jag gå till en "riktig" doktor och inte stolpskottet jag var till förra gången. Den här gången skippade jag vårdsvängen och svängde ihop ett eget recept...
MrsB - heja Max! Ha en härlig resa!
Nu säger jag på återseende! Drar till Sthlm/Uppsala alldeles snart och åker hem på söndag.
Kram till er alla!
Heeeeeej!
Vad har hänt sen sist? (Sist = onsdag)
Lånad dator hos kompis så kan inte läsa ikapp nu.
Verkar varit vaccinationsdiskussioner - vi gjorde en halvstressig tur och åkte till mina föräldrar i onsdags kväll och fick vaccination av mamma (som jobbar med att vaccinera nu) igår morse. Jag och maken fick gå förbi hela kön och komma in i köket och få vaccinet som värsta VIP-gästerna
Jag har ganska ont i armen och rejält svullet och varmt är det. Det känns ungefär som en ordentlig träningsvärk, men annars mår vi bra.
Varit på kurs två dagar i Uppsala och nu ska vi bara slappa i stugan på landet, elda i kakelugnarna och dricka vin.
*vinkar frenetiskt till alla*
Hej på er! Maratonikappläsning avklarad! Tack för underhållande fredagsinlägg, de piggar upp så här på söndagkvällen!
Välkomna Porchez och Parnassia!
Måste bara göra ett litet förtydligande ang vår vaccination - på mammas vårdcentral vaccinerar de allmänheten (inte bara riskgrupper och barn) sedan 1-2 veckor tillbaka, och den dagen vi var där fick alla som ville vaccinera sig, så vi snodde ingens vaccin, slapp bara vänta i en halvtimme/en timme... Tips till de Stockholmare som vill ha vaccin - sätt er på pendeltåget och åk ganska långt!
Här uppe får allmänheten vänta åtskilliga veckor på vaccin, och skulle vi bli sjuka allihopa på mitt jobb skulle det innebära en mindre katastrof.
MSW - krya på dig, hoppas du känner dig piggare snart!!
Hattis
Stugan är inte vår utan makens pappas, men används mest av oss - de andra i makens familj bor ändå i närheten av den och ser inte poängen med att sova där men är där och pysslar mycket om dagarna (läs: meckar med diverse fordon). Vi har sisådär en 50 mil dit, en liten nätt bilresa.
Lappis
Kan bara hålla med Vickan och Telis med flera - jag tror det är oundvikligt att ni kommer fundera över om det var rätt beslut att lägga ner ivf-försöken, men när ni sitter där sen med ert supergulliga nyhämtade lilla barn i famnen så kommer ni inte ångra något!
PB
Heja PB friskt humör, det är du som susen gör!
Mugglan
Vi BIMar ungefär samtidigt då, fast min tant brukar ju komma lite för tidigt så antagligen före din.
Ego
Drömt flera nätter i rad att jag varit gravid, skitjobbiga drömmar. I natt drömde jag att jag helt plötsligt hade fått jättestora spända tuttar, och det berodde såklart på graviditet och inte på att någon opererat in silikonimplantat i smyg när jag sov men när jag vaknade var de lika minimala som vanligt.
Min UVI är så gott som bra och hoppas den håller sig borta länge länge nu.
PB - du är så klok!
Muggles
Håller verkligen med om att det är ok att känna sig deppig efter allt jobbigt ni haft på sista tiden. Vore jag mångmiljonär skulle jag köpa er lägenhet DYRT, bara för att!
Kram!
September
Hoppas verkligen att det bara är en väldigt lindrig graviditet denna gång, men jättebra att du får det kollat snart.
Lappis
Hälsa Kurt!
Jobba jobba jobba-måndag...
På tal om jobb så har jag ångest över en grej - jag var ju på kurs förra veckan och lärde mig massor av nya och BRA saker som jag skulle vilja börja använda mig av på jobbet, MEN jag har några kollegor som är mycket för att hålla fast vid det gamla ("så har vi alltid gjort och det har ju alltid fungerat"), och som dessutom inte brukar tycka att mina åsikter är så mycket värda eftersom jag "bara" jobbat här i tre år. Och det funkar inte att bara jag inför det nya tänket eftersom vi jobbar tight ihop och ofta har samma patienter - blir sjukt förvirrande för dem om jag säger en sak och kollegan säger motsatsen, typ. Laddat för konflikt! Kunde inte somna igår för jag låg bara och grubblade på det här. Sen är jag ju så konflikträdd också så är nervös för att ta upp diskussionen. Blä!
Men neeeeej! Vad är det som händer när man vänder ryggen till en liten stund?!?
Varmaste kramar till både September och gosnosen!!! Ni skulle ju starta en plusvåg... och så blev det såhär. Kram och kram!
PB
Åå vad sorgligt med ringen runt "ingen", även om det håller på att bli bättre nu.
Muggles
Vad kul med lite budgivning, äntligen!! Heja heja lägenheten!
Hade nog en massa mer att kommentera, men det får duga för den här gången, skyller på sömnbrist.
Ego
Minns inte vem det var som frågade om min chef (Hattis kanske?) när jag nojade om jobbet, men en sådan har jag förstås Bara det att hon är alldeles ny för oss och kan inte vår lokala verksamhet riktigt, och verkar hålla sig i bakgrunden och vill inte "chefa" så mycket än, som det verkar. Men blir det problem ska jag absolut försöka få hjälp av henne.
Var sjukt trött igår kväll och hade somnat in riktigt djupt när jag blev väckt av telefonen - första gången den ringde hörde jag den inte ens även fast volymen är på typ max! Halv tolv fick jag pallra mig ur den varma goa sängen och åka till en kossa... Förbannade mitt jobb då, men är glad över jobbet idag då jag varit på en jobbresa på förmiddagen, sen mellanlandat hemma på obestämd tid. Tänker inte jobba mer idag men måste tillbaka till jobbet och lämna bil och grejer, sen. Skönt! Har varit och hälsat på maken på hans nya praktikplats och han ser ut att ha det riktigt trevligt där!
Här inväntas BOM, mot slutet av veckan kanske. Känns tyvärr så, fast jag vill så mycket den här månaden, för att det är sista chansen innan IVF. Har deppfilten redo i bakfickan hela tiden...