• viktualia

Oupsie - hm... se det som en utmaning och ta dig för att ringa på måndag! Då kan du i alla fall stoltsera med att ha vågat ringa! Själv har jag blivit bättre på att övervinna telefonskräcken faktiskt.. det går även om det går sååååååå sakta.... hm...

Godnattkram!

• viktualia

Snaily - var tvungen att googla på min kära farbror själv.. alltid spännande att se vad som dyker upp!

Smint - *vinkar till smygläsarn*

TACK för all input om vagnen. Idén om att just den skulle vara bra kom inte från mig, utan från maken. Bland annat för att han konstaterat att den går in i vår bil. Han hade lagt ner ett rätt rejält googlingsprojekt i frågan.

Stället jag länkade till finns även som IRL-butik så vi får helt enkelt ta oss dit och undersöka! Bra att ha med sig några punkter att kolla då! *tackar igen*

Ego - har sprungit ett varv i grannstadens externa köpcentrum.. sanslöst effektivt men huuu vilken konsumtionshets.. jag blir alldeles matt.. och FY vad trött man kan bli på "doooo they know iiits christmastime aaaat aaaall" när man hör den i den tionde butiken....

• viktualia

AM - noterar och tar med till studiecirkeln "Vickan och maken väljer vagn efter många av konstens regler" *tackar*

• viktualia

Studiecirkeln har haft nytt möte.. fniss.. dvs ätit middag. Vi har kommit fram till att vagnen mestadels kommer att köras på asfalt, eftersom vi bor mitt i en stad (håla/större tätort...). Men att vagnen ska funka på hyfsade grusvägar också - eftersom våra resp föräldrar råkar bo närmare resp i grusvägsområden.

Kängus - eran lösning med två vagnar (som jag tyckte lät smart) ratades genast av maken. Hm... drar mig faktiskt till minnes att en av kollegorna i princip erbjudit en sådan "andra vagn" som han har stående på vinden... hm..

Parnaissa - ... för en "andra vagn" kanske man kan behöva om jag skulle dra med mig ungen på nåt evenemang a la din och min gemensamma nämnare... Och där har ju mina föräldrar yrat om att de skulle kunna tänka sig att följa med som barnvakter i sommar... hm... Tål nog att tänkas på!

• viktualia

Omsan - japp precis samma typ av jobb som jag har i provinsen är just nu ute i min hemstad... sånt är livet..

Du har nog missat vår pågående förvirring.. maken är varslad och besked kommer efter nyår. Det finns tre tänkbara scenarior: plan A är att han får behålla jobbet här i hålan, plan B är att han får behålla jobbet (inkl arb.uppgifter) men att vi får flytta till Linköping och plan C är att han blir av med jobbet, får jobb på ett annat ställe inom samma koncern och i så fall blir nog vår bas Västerås.

Som vanligt ser jag detta som en möjlighet att lämna hålan. Men hm... stör mig rätt friskt på att det kommer ut diverse jobb INNAN jag vet om det är nån idé att söka mig vidare. Dessutom ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR jag ju mitt nuvarande så jag vill INTE byta i onödan så att säga. *YRSEL*

• viktualia

Omsan - fast hus går att sälja och bebisar är lättflyttade. Jag vägrar se det där som ett hot - mer än möjligen mot att jag ska få jobba kvar där jag är idag.

Och i alt C är det han som får pendla (hans jobb skulle i så fall inte vara i Vås) och två pendlande föräldrar verkar ju inte 100%igt... Dessutom är det ju i hans värld inte så där väldans poppis att flytta ännu längre från hans föräldrar.. just nu bor vi rättvist nog mittemellan... *pust*

• viktualia
    FruCicci skrev 2009-12-19 21:00:28 följande:
    Jag har ju en sådan AM Min har 4 lufthjul och de är stora och de främre svängbara och man kan låsa dem Vickan: X-lander, XA modellen!Kanon vagn enligt mig som både lever i storstadens mitt och på landet!fru AM skrev 2009-12-19 18:38:12 följande:
    Cicci - hittade den här www.babytider.se/nav1722&product=93805 men inte några mått på hur stor den är ihopfälld....
  • viktualia

Cicci - japp den var snygg! Men som sagt - ett av grundkriterierna är att den enkelt ska gå in i vår bil och då utan att plocka av hjul och grejor... och bagageutrymmet på en V50 är inte enormt... bara bättre än S40n vi hade innan.. fniss fniss!

HIMLA bra med expertpanelen här!! Otroligt tidseffektivt sätt att få tillgång till uppdaterad konsumentkunskap i frågan!

...men sen hade nog som bekant startsträckan till Trollets tillverkning varit ääääääännu längre om inte ni hade funnits!!

*kram*

• viktualia
    Telis skrev 2009-12-20 10:22:07 följande:
    Idag ska vi hämta hem barnvagnen och shoppa lite andra bra-att-ha-saker till Televinken. Jag känner mig lite skrockfull som om det kommer att gå åt pepparn bara för att man köper saker men någon gång måste man ju börja.Kramar utifrån förorten!
    Hm.... är nog med i samma klubb... och inte blir det bättre av att maken är segast på jorden i konsten att "shoppa i förväg"... hm....

Ore - varför inte slå en pling till sjukvårdsupplysningen så slipper du grubbla.. Tant efter en månad är säkert inte omöjligt...

Ego - brände mig på strykjärnet nyss... hu så opraktiskt... tur att jag har lite hastighet även på att skriva med en hand...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter