• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - näääää för att jag är håröm där...gaaa har ingen lust att gå in på detaljer.. men hm... grubblar på frågan i alla fall....

och filma.. näee fniss... i det här hushållet finns det inte nån filmkamera så det blir nog inget sånt oavsett kameravinkel... jag är verkligen INTE nån foto/bildintresserad person... finns tex än så länge inte ett enda kort på min mage...

• viktualia

men suck!!!!!!!!!!!

nu måste jag ju gå in på detaljer... hm.... jag menar liksom håret i den där regionen i största allmänhet.. men försökte vara lite diskret... hm.....

*förvirrad Vickan som nu outat HUR håröm jag är runt de mer intima delarna*

• viktualia

Izzie - akta!! stressa inte för mycket!

Liten, Mugglan, Parnassia och Izzie - tack för synpunkter på själv buskproblemet! Ska hitta på nåt nytt att nojja om nu!!

Ego - APOR vad trött jag ÄR!!!!!!!!! Men å andra sidan brukar jag inte vara pigg så här en vecka före julledigt.. vem som helst kan väl bli trött av heltidsjobb + pendling. Alltså: Ingen fara på taket men uuuu vad seg man kan vara...

• viktualia

Parnassia - vilken söööööööööööt dotter ni har!!! Tack så mycket för julhälsningen!!! Vilket charmtroll!!! Maken hälsar också och tackar!

• viktualia

MSW - lät som en skojig plugguppgift att skriva om genus, klass och etnicitet.. men å andra sidan längtar jag inte tillbaka till pluggandet på riktigt. Fick nog överdos med mina 5 års heltidsstudier och 205 högskolepoäng (i gamla systemet).....

Parnassia - du har ju närmast av oss till Passionsblomman och hennes kråkslott.. men när jag kollade avståndet så var det visst hela 14 mil.. ehum.. jag har dålig koll på avstånden i den där landsänden helt klart.. hm. Tänkte annars att du hade kunnat skickas ut som spejare.. .. slutsatsen är nog att Passionsblomman får smälla ur sig bilder på kåken helt enkelt!!!

Telis - håller HELT med dig i julkortsfrågan! När jag var liten brukade vi ta en självutlösarbild med hela familjen, nån gång under sommarsemestern varje år, och använda som julkort. Hela grejen med självutlösare och min pappa som fotograf gjorde att vi alltid asgarvade på de där bilderna - himla härliga att titta på fortfarande! Det blir nog min melodi också!

Telis igen - ang musik: Testa Sofia Jannok, lite Esbjörn Svensson Trio, Anders Widmark och Sara Isaksson - är det gratis så är det ju bara att rata det du inte gillar sen! Och Lars Vegas Trios julskiva - den har Parnassia minsann fixat en kopia till mig av.... *fnittrar förtjust*

• viktualia

Egoinlägg - idag gick det ännu sämre att jobba. Jag spydde efter halva frukosten imorse och fick sova trekvart innan jag gick till en senare buss. Försökte verkligen jobba flitigt, men uuuuu så svårt det var. Dealade med chefen och fick ok på att ta ut flexledigt på fredag.... ingen större mening att försöka jobba hemifrån när jag ändå är så himla trött. Så nu återstår bara två arbetsdagar innan det blir julledigt i min värld.....

Ego igen - jag har tvärmisslyckats med skoshopping.. och eftersom det syntes att jag hade testat dem utomhus fick jag inte lämna tillbaka dem.... 'suck' Så nu funderar jag över om jag ska orka testa att sälja dem på Tradera eller om jag ska ge dem till secondhand direkt.... hm.... 900 spänn hade jag kunnat ha skojigare för.. men joxa med Traderaförsäljning är kanske inte helt smärtfritt - åsikt någon?!?

• viktualia

koko - näe jag äter lergigan fortfarande.. men det hjälpte tydligen inte imorse... men å andra sidan brukar jag inte må prima vid den här tiden på året.. helt oavsett graviditet så sliter heltidsjobb + 2,5 h i restid per dag på i alla fall mig.. bläääääääääääää

• viktualia
    _koko_ skrev 2009-12-15 20:14:53 följande:
    Förstår det! När var det ni skulle få besked om makens jobb?
    Gulligt av dig att fråga! Beskeden kommer inte förrän vecka 2, det har blivit uppskjutet en massa gånger... Jag vet inte om jag tycker att det är bra eller dåligt.. oavsett när det kommer så är det ju något som sätter ramarna för makens och min tillvaro rätt lång tid framöver. Och sådana besked är förvisso bra att får, men samtidigt är det rätt skönt att slippa ta ställning till framtida bostadsort, jobbsökande och hej och hå.. och fortsätta gömma mig i min lilla kokong.. av roligt jobb, illamående, trötthet och uppladdning inför en udda jul...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter