Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Telis, resårbandet är det första jag klipper bort innan jag ens tar på mig byxorna första gången, det lärde jag mig under förra graviditeten!
Telis, resårbandet är det första jag klipper bort innan jag ens tar på mig byxorna första gången, det lärde jag mig under förra graviditeten!
Liten, värst vad du springer på massage! Bakar gör du också, orkar inte tänka tanken själv.
Jag tycker fortfarande bäst om Babylands mammatrosor, vet att jag sagt det tidigare.
Ska försöka undvika att lämna min graviditet vidare, det finns absolut de som haft bättre graviditeter här som är mer lämpade att lämna över sina!
Telis, jag är väldigt avundsjuk på dig som bara har en vecka kvar! Det är ju fördelen med snitt, man slipper gå så länge och vänta.
Lycka till med resårbandet!
Hm, vad var det nu jag ville kommentera.
Mat till maken - vi höll ju på under natten och då var ingenting öppet. Iris kom strax innan elva på förmiddagen men det var inte läge för maken att lämna rummet och gå och äta någonstans, absolut inte! Det var ju liksom då det var som värst. Har för mig att han hade med sig sådana där hårda mackor med färdig fyllning som man kan köpa och något att dricka.
Ang amningskudde så är det absolut den bästa investering jag gjort, helt ovärdelig. Iris låg och sov på den efter amning och jag satt och surfade, läste eller tittade på tv. Lugnt och skönt!
Babysittern var också helt fantastisk men har för mig att det bara var Babybjörns som hade liggläge som man fick använda redan från början. Kanske har kommit andra modeller nu? Annars hade man ju ingenstans att göra av bebisen när man behövde släppa ett par minuter.
Att försöka lyssna på musik när man har så ont och allt bara är pest och pina skulle jag aldrig försöka mig på, det känns absolut inte aktuellt för min del!
Telis, Iris sjönk aldrig ner och jag fick förklaringen att det var för att hon var så stor, hon utnyttjade det extra utrymmet till att sträcka på sig lite mer istället för att sjunka ner. Jag tror förresten inte att det är någon idé att ni satsar på storlek 50 alls! Det kommer nog inte att gå på honom.
Snigeln, måtte du få svar från någon!
Vi har också tripp-trapp stolen och den är fantastiskt bra, även om Iris nästan inte behöver den längre. Fast Ikeas billiga blaststol fyller sin funktion också för den är mindre med den uppblåsbara sitsen i så den kan man börja med tidigare än tripp trapp stolen. Sedan väger den ingenting så ska man resa bort är den lätt att ta med. Och så är den ju bra som reservstol åt bekantas barn också som sagt.
Izzie, vår är visserligen trären men vi har en liknande stol till Iris i vårt uterum så vi slipper bära fram och tillbaka under sommarhalvåret. Mamma och pappa har en sådan också och vi har en på Öland. Jättebra stolar men tripp trapp stolen är säkrare i början när man precis tagit av bygel och allt, de ramlar lätt av juniorstolen innan de lärt sig.
Idag har Hanna namnsdag, det ska bli Astrids andranamn.
Telis, jag önskar verkligen att Astrid behagar titta ut snarast, tyvärr ska jag nog inte hoppas allt för mycket på det...
Telis, någon kokosnöt mellan benen kände jag aldrig av! Har förresten för mig att det står ruckbart i förlossningsjournalen från BB. Kan ju vara förlklaringen.
Telis, jag hade satsat på overall och varm åkpåse i täckmaterial nu när det är så här kallt, den här kylan måste väl gå rätt igenom fleece. Hur tänkte ni åka hem från BB? Om ni ska åka bil måste ni ju ändå ha en varm overall, nyfödda är väldigt känsliga för kyla.