• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tusen tack för alla tips!

Och AM, vad snällt att kolla upp det där med babysittern! Baby Björnen kostade över 1200 spänn tror jag och det känns ju lite onödigt för en sån liten pryl som man ändå inte använder så länge.

Varför kan man inte använda en babysitter från början förresten? (Om den nu har ett sånt liggläge?)

Amningskuddarna var däremot billiga så det köper vi en på vinst och förlust.

• Telis

Okej, en fråga till från en babynovis, sen kan jag allt. Många skriver upp bodysar+byxor och pyjamas på BB-listorna. Vad är egentligen skillnaden mellan en body och en pyjamas (förutom att pyjamasen kanske har långa ben?)? Nyfödda sover ju rätt mycket och när som helst på dygnet, varför behöver man då skilja på pyjamas och bodysar? Det verkar ju lite fånigt att skilja på "dagkläder" och "nattkläder" på någon som sover på dagarna och är vaken på nätterna.

• Telis

Nenne, iihihi, ja det är en stor och viktig fråga.

Izzie, jo, jag förstår att det är viktigt att ha en nattningsprocedur lite senare för att få dom att förstå att nu är det natt och då ska man sova liksom. Har bara lite svårt att se det behovet när det gäller kläder i storlek 50 som man ska ta med till BB.

• Telis

Okej, så då slipper man alltså väcka dom kl 22.00 varje kväll för att det ska bytas om till pyjamas. Vilken tur.

• Telis

Nej, nu måste jag packa upp lite flyttkartonger. så länge!

• Telis

Och tack för all hjälp - ni är världsbäst!

• Telis

snaily, vilken skit och så typiskt nu när det är helger! Jag kollade på Carl von Linnes hemsida och dom öppnar igen på torsdag men risken är ju förstås att det är svårt att komma fram där då.

Jag inboxar dig telefonnummer och mejladress till den gyn som Lappis och jag gick hos, även om det är en minimal chans att han jobbar idag.

• Telis

Tyvärr inte, mugglan. Det var maken och svärfar som tapetserade här och jag var inte med. Maken och jag ska tapetsera en fondvägg i vardagsrummet så då tänkte jag också lära mig hur det ska gå till men vi har inte hunnit dit än.

Det enda jag kan komma på är att man kanske fundera på i vilken ände av en vägg man börjar om man ska ha en fondvägg. Om det är så att man måste dela på den sista våden på en vägg så blir det kanske mitt i mönstret och då är det snyggare att ha den våden i en väggände mer än i den andra? Sen är det ju lite sånt där finlir som om man ska ta bort golvlisterna och dra ner tapeten under listen eller om man ska ha kvar golvlisten och dra ut tapeten på listen så att det inte blir en springa mellan listen och väggen. Jag vet inte vilket som är bäst där, det är en smaksak kanske?

Sen är det ju förstås viktigt att våderna hamnar rakt. Om man sätter dom kant i kant och är extra noga med den första så borde det väl gå bra.

• Telis

september, aha, så man kan ha den så länge? Jag trodde dom växte ur den någonstans mellan ett halvt års och ett års ålder. Då känns det ju lite mindre dyrt. (Sen om dom nu gillar att sitta i den överhuvudtaget är ju en annan femma ).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter