• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hm, ja det är förstås bra om dom håller koll på järnvärdena eftersom du legat högt förut och det inte alls är bra vid en graviditet. *kliar mig i huvudet*

Ja, men hälsan är ju mycket viktigare än avståndet, så då tycker jag att du ska stanna kvar hos den som verkligen har koll på järnvärdet! (Fast det kanske den andra också har? )

• Telis

Jag vet inte skillnaden mellan hb och det där andra järnvärdet som nenne pratade om, men jag vet att det kan vara riktigt dåligt att ha ett för högt järnvärde, särskilt om det ökar mycket efter någon viss vecka. Det är ju inte bra att ha för lågt heller men jag tror inte att det är samma risker med det som med ett för högt.

Nej, för min del spelar inte fixeringen någon roll, det var bara skönt att få det jag kände igår bekräftat. Men det verkar som om det är normalt att dom inte fixeras heller, precis som Iris, (eller gör det i samband med förlossningen) så det är säkert som du säger att det inte spelar någon roll så länge dom har huvudet neråt.

Grattis EA, vad skönt att du hade en sån schysst pappa! Nu gäller det bara att ni gillar huset på visningen också.

• Telis

koko, glömde kommentera det förut - så du har också hört det där med tejpningen, då tejpar jag nog också på ett tag extra. Det låter skönt att skydda ärret från att skava mot byxlinningen om inte annat.

• Telis

God lördagskväll!

Tack för senast, Sweet, det var jättekul att ses igen! Och jag hoppas att du menar det där med att det var kul att utbyta familjehistorier, så att det inte kändes som om du knappt fick prata klart utan att jag minsann skulle berätta hur jäkligt jag har haft det också.

Som jag har förstått det så har dom flesta som fått komplikationer efter snitt gjort akutsnitt medan risken för komplikationer är mindre vid planerade snitt. Men det är klart att många akutsnitt går alldeles utmärkt också! Jag tycker att det verkar som om sjukvården gärna pratar om komplikationer vid kejsarsnitt men inte lika gärna om dom som kan uppstå vid vanliga förlossningar.

Frejis, hoppas att operationen gjorde susen med din pappas hjärta nu!

Vänner, jag ska göra ett planerat snitt så jag tror inte att det ska ta 37,5 timmar som tur är. Jag lämnar maten hemma och förlitar mig på att maken lyckas leta rätt på lite mat om vi behöver det.

Vickan, har du kollat på Blocket eller vill ni väldigt gärna ha en ny vagn? Ja, just det ja, kom på en sak som jag glömde kommentera häromdagen. Babyskyddet ska man inte köpa begagnat om man inte är säker på att det inte blivit utsatt för några påfrestningar (typ varit med om en krock eller blivit tappat). Dom är som hjälmar, det kan finnas osynliga sprickor i dom som gör att dom är totalt verkningslösa om det skulle hända något igen.

Teutonia Fun ska ju vara en jättebra vagn med undantag för den svåråtkomliga varukorgen, den blir ni säkert nöjda med.

• Telis

muggles, vad kul att det blev så bra!!

Men jag tror som MSW att Lappis åkte förra lördagen och ska vara borta en vecka. Hon skulle definitivt hinna hem till den 13:e iallafall.

Vickan, men det var ju det jag försökte säga, om man vet var det kommer ifrån och vad det varit med om så är det ingen fara. Jag vet inte heller om Funs varukorg är bäst eller sämst, jag vet bara att det var det enda som AM klagade på med sin vagn, och det är ett bra betyg.

• Telis

GRATTIS BS med familj!! Vad skönt att ni slapp gå och vänta på Astrid längre och att allt gått bra!

En dvärg!

Sen är det ju lite roligt när folk har fel - hon varken kom för sent eller med en lång förlossning eller efter Televinken! Allt tyder ju på att hon kommer att vara Iris motsats så hon kanske kommer att sova hela nätterna och amma i lagoma mängder också.

• Telis

Vänner, hmmm, jag tänkte inte på det där med att man kanske inte *vill* att maken går någonstans. Jag hade lite sett framför mig hur jag låg där i sängen som en pascha och skickade honom på det ena ärendet efter det andra. Kanske ändå ska ta med mig något att äta då.

En annan sak som jag inte börjat oroa mig för förrän nu är det där med rummet - jag läste häromdagen att det var knökfullt på Danderyds förlossning och det borde väl betyda att dom har mycket att göra på alla sjukhusen nu. Jag hoppas verkligen att det inte betyder att vi inte kan få ett eget rum, jag vill verkligen att maken ska få stanna över natten. Jaja, det blir som det blir.

• Telis

snaily, jag drack vin hela vägen tills jag plussat. Fast jag har aldrig varit någon storkonsument så det rörde sig inte om några större mängder. Jag tror på att man ska må bra.

Välkommen hem, Lappis!

EA, hoppas att nästa hus är det Perfekta Huset!

AM, törs man lita på ett sånt andningslarm? Är risken lika stor för PSD om barnet sover på mage med andningslarm som om dom sover på rygg?

• Telis

Lappis, ja det är hur lugnt som helst så det blir säkerligen den 13:e. Känner mig fortfarande lugn men det blir nog lite mer nervöst för varje dag som går här framöver.

• Telis

september, vad gör man om larmet går då? Räcker det med att peta på dom för att andningen ska komma igång igen? Har det hänt er? Håller man inte på att svimma av skräck då?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter