God lördagskväll!
Tack för senast, Sweet, det var jättekul att ses igen! Och jag hoppas att du menar det där med att det var kul att utbyta familjehistorier, så att det inte kändes som om du knappt fick prata klart utan att jag minsann skulle berätta hur jäkligt jag har haft det också.
Som jag har förstått det så har dom flesta som fått komplikationer efter snitt gjort akutsnitt medan risken för komplikationer är mindre vid planerade snitt. Men det är klart att många akutsnitt går alldeles utmärkt också! Jag tycker att det verkar som om sjukvården gärna pratar om komplikationer vid kejsarsnitt men inte lika gärna om dom som kan uppstå vid vanliga förlossningar.
Frejis, hoppas att operationen gjorde susen med din pappas hjärta nu!
Vänner, jag ska göra ett planerat snitt så jag tror inte att det ska ta 37,5 timmar som tur är.
Jag lämnar maten hemma och förlitar mig på att maken lyckas leta rätt på lite mat om vi behöver det.
Vickan, har du kollat på Blocket eller vill ni väldigt gärna ha en ny vagn? Ja, just det ja, kom på en sak som jag glömde kommentera häromdagen. Babyskyddet ska man inte köpa begagnat om man inte är säker på att det inte blivit utsatt för några påfrestningar (typ varit med om en krock eller blivit tappat). Dom är som hjälmar, det kan finnas osynliga sprickor i dom som gör att dom är totalt verkningslösa om det skulle hända något igen.
Teutonia Fun ska ju vara en jättebra vagn med undantag för den svåråtkomliga varukorgen, den blir ni säkert nöjda med.