• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ore, 70 ml , vilken mjölkmaskin du är! Du har inte funderat på att börja sälja?

Ore igen, men fyyy vad tråkigt med dina föräldrar!! Klart att man blir ledsen och tycker att det är jättejobbigt även om man är 30 år. I förhållande till sina föräldrar är man ju alltid barn och det påverkar ju så mycket, hur man firar helger och födelsedagar osv osv. Kraaaaaaam!!
    ¨
    snaily, min man behöver jag ju inte hänga ut på Facebook, du har ju träffat honom. Ingen supersnygging men världens bästa och snällaste och sötaste! Din ser ju ut att vara en riktig pudding om man kollar på Facebook!

Sweet, ! Vad gullig du är! Jag håller med om allt du skriver om amning. Usch, vad jobbigt du verkar ha det med jobbet, hoppas att det löser sig på något bra sätt!

Hurra, hurra till fler än 10.000 inlägg, gud vad vi är bra!

Själv är jag hemma efter att ha suttit på gynakuten halva eftermiddagen och kvällen. Det varkar som om jag har begynnande livmoderinflammation så nu ska jag äta penicillin ett tag. Hoppas att det hjälper så jag börjar må bättre igen, jag har verkligen varit sänkt i helgen.

• Telis

Jag har haft lite ont i magen på ett annat sätt än efter snittet (men inget akutont), mått så illa att jag har haft svårt att äta och känt mig bara allmänt sjuk, trött och lite febrig. Jag kände mig löjlig som åkte till akuten idag eftersom jag inte hade jätteont och inte någon ordentlig feber heller, bara en liten temphöjning. Jag tänkte att vem i hela världen känner sig inte lite upp och ner efter att ha fått barn och sovit och ätit dåligt. Men sen såg alla andra i väntrummet dubbelt så pigga ut som jag och det gjorde ont som /"/)=(" när läkaren klämde på livmodern så det var nog bra att jag åkte in ändå. Hoppas nu bara att diagnosen är rätt och att penicillinet hjälper.

Jag såg en tjej som grät när hon kom ut från läkarbesöket och tänkte på mugglan. Usch, det måste vara tråkiga besked många får där.

Håller tummarna för budgivningen och för jobbet, EA och PB!!

• Telis
    snaily skrev 2010-01-25 20:49:25 följande:
    Telis förrestenJag tycker din man var något av en pudding också faktiskt!
    Hahahahaaaa, nääääe!
  • Telis

BS, det har det säkert, dom varnade för det redan på BB. Om ett par dagar trodde hon att jag skulle må bättre.

Nu ska jag pussa på lille T, pumpa lite bröst och sen gå och lägga mig. Kram så länge!

• Telis

snaily, jag fick något som heter amoxycillin, tror jag. Är det samma som kossorna får?

Sweet, efter vad jag har förstått så får man oftast inte livmoderinflammation av sig själv men att det är inte helt ovanligt efter en förlossning, att man gjort en skrapning, satt in spiral osv. Så det är nog ingen komplikation just vid kejsarsnitt utan när man har gjort nåt i dom regionerna överhuvudtaget. Det blir en vanlig kur på 10 dagar.

• Telis

Men var är alla människor? Är det helgdag och jag har missat det eller har ni bytt tråd utan att berätta det för mig, klockan är ju halv tio och det är alldeles tyst här?!

• Telis

Tinga, vad tråkigt att killarna är sjuka, särskilt nu när du ska vara ledig och bara ta hand om dig själv. Men det blir väl alltid så vid dagisstart?

Nu vaknar Televinken oftast varannan timme för att äta, ibland hinner det gå tre timmar men aldrig fyra som var standard förut. Och han är mycket piggare när han är vaken. Och omvänt är jag och Televinkenpappan glosögda av trötthet.

Idag blir det ny vägning på BVC, han borde ha gått upp tycker jag.

• Telis

Snyggt jobbat Oupsie! Det är jätteläskigt att ringa såna där samtal men vad man känner sig duktig efteråt. Jag ska hålla tummarna för jobbet!

• Telis

Lappis, nej det är ingen komedicin, det är en hundmedicin. Det är penicillin mot livmoderinflammation, och ja, om det nu är det så är det säkert en komplikation efter snittet.

• Telis

AM, nej nej! Det var ju länge sen jag frågade om det där, det här började i lördags och är en helt annan sak!

Det har säkert bara varit en lätt begynnande inflammation för jag har inte haft sååå ont eller så hög feber som man kan/brukar få.

Ore, nej vi har inte provat något mer med amningen, vi hade tänkt göra det igår men då mådde jag så dåligt och var på sjukhuset. Idag kanske vi gör ett försök istället.

Lappis, Orudis funkar hyfsat på mig också, försök få ett recept med såna nästa gång! Klippa naglarna?!

Vi har varit på BVC nu och visst har Televinken gått upp i vikt . Han ligger fortfarande en bra bit under sin födelsevikt men det går helt klart åt rätt håll. Och nu ligger han i min famn och bara vägrar att sova trots att han har ätit färdigt.

• Telis

Ja, just det ja, jag funderade också på om det kunde vara överstimulering, snaily?

• Telis

Dom där mat- och vätskereglerna känner jag igen från kejsarsnittet men i övrigt så fick jag inga regler alls. Inte ens några om att jag skulle duscha innan (men det gjorde jag ändå ).

• Telis

AM, ja jag kom ihåg dina förhållningsregler inför ditt snitt, Frejis fick samma tror jag, så jag följde faktiskt dom också även om inte mitt sjukhus körde med dom. Verkligen märkligt med så olika regler.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter