• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jo, han får ju inte ligga naken och ensam hur länge som helst. Han är oftast inte heller inlindad utan har bara en filt över sig så han kan ändå hålla på och sprattla. BVC-tanten sa också att det var bättre att dom hade för lite på sig än för mycket så jag är inte orolig.

• Telis

AM, jag hittar ingen gallerfilt på Minimundus hemsida?

Lappis, hur mår du idag? Blev festen lyckad?

• Telis

Men vad fasen, jag tyckte att jag kollade så noga. Nu hittade jag den direkt.

• Telis

Gomorron!

Hej koko, jag har saknat dig! Åsså har jag en fråga till till dig, dom dära sovpåsarna du pratade om, dom verkar vara ärmlösa, vad har du under i så fall?

Tinga, ååååh, vilken mysig dag, njuuut! Jag är avundsjuk på alltihop utom joggingturen.

snaily, klart att dom ska vara extra snälla mot dig nu, annars hade dom fått med mig att göra.

nenne, en kollega till mig skulle skicka ett mejl till en annan kollega med en fråga en kund hade haft. Kunden hette Lena och min kollega skriver "Lena-spena undrar..." och sen skickar hon mejlet till Lena istället för till kollegan.

• Telis

Här är Televinken mycket mer vaken och äter bättre, även om han inte riktigt kommer upp i dom portionerna som BVC pratar om. Nu är det mamma och pappa som somnar under matningarna och inte lillkillen.

• Telis

MSW, vi tänkte försöka med lite amning idag. Hittills har vi bara pumpat ur och lagt till lite ersättning.

Men jag undrar hur länge vi ska orka hålla på med pumpning om han inte kan amma. Det tar trekvart att pumpa ur bägge brösten och det ska jag helst göra var tredje timme, sen ska alla delar till pumpen och alla nappflskor diskas och kokas hela tiden. Dessutom får man inte värma bröstmjölken i micro utan i vattenbad vilket tar sån tiiiid när Televinken vaknar med ett skrik och måste ha mat omedelbart. Fast å andra sidan kan ju maken hjälpa till nu, skulle jag helamma så är det ju bara jag som kan ge honom mat.

• Telis

F*n för skittanten, Lappis! Jag fortsätter ju att hoppas på ett litet mirakel.

• Telis

Ore, jo jag förstår att det tar lika lång tid att amma som det tar att pumpa ur, det är bara det att när jag har pumpat ut så ska jag ändå matningen kvar, och det går inte på två minuter här. Dessutom ska jag värma maten och hålla på att diska alla flaskor osv. Det skulle vara fint om man bara kunde hänga fram bröstet med lagom tempererad mjölk så fort han ber om det och att slippa disken efteråt.

• Telis

Lycka till koko!

Tinga, tusen tack för tipset med kokande vatten! Så enkelt men tydligen så svårt att komma på själv. Det där med dubbelpumpning låter ju inte så dumt, när jag pumpar från det ena så läcker det andra som ett såll så det vore ju bra att inte låta det gå till spillo. Vet du om man kan köpa en tratt till i någon affär eller måste man fixa det på sjukhuset (där vi hyrde maskinen)?

Muggles, vi håller på att sätta ihop en Hemnes nu till gästrummet och vi var tvungna att ta ett kort på skruvpåsen, det var det värsta jag har sett. Inte konstigt att sängj*veln vägde 75 kg att bära hem.

Lappis, det känns helt underbart med huset och området, det var så himla rätt att flytta ifrån lägenheten med våra hemska grannar som rökte in i vårt sovrum dag som natt. Det hade jag inte velat utsätta Televinken för. Fast visst saknar jag att det inte finns några cafeer och restauranger på nära håll.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter