• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nenne - komiskt, hittar flera trådkompisar där inne ... snacka om att man tillhör de misslyckades gäng .

• Lapinette

Har inte läst så långt (är på typ sid 2) för jag undrade just om Alan E Beer hade gjort något åt henne som säger att det var just hans råd som gjorde henne gravid? Det är ju tyvärr så att många gånger kan jag inte låta bli och undra om de inte hade blivit gravida ändå?

• Lapinette

Det där med att äta efter blodgrupp hade jag en fd kollega som var fixerad vid. Det samt homeopati och ekologiskt. Hon var helt säker att jag var i en viss blodgrupp för att min kropp, ständiga hunger etc påvisade detta. Vet att jag frågade när jag tog alla blodprover för IVFerna (och utomkveds) men de kollade ju inte upp sånt så jag vet fortfarande inte om hennes teori stämde.

• Lapinette

Det är det som är problemet i den här karusellen. Vissa kommer in och skriker tjohoo för att de plussat efter tagit Bisolvon, andra för att de under 1 år har ätit en viss diet och andra som säger att akupunktur är "the thing".

• Lapinette

nenne - det är det jag kände att jag inte orkade. Det är liksom lite "sjukt" när man tänker att jag blev nog inte gravid denna gång för att jag satt ju kallt när vi var ute hos brorsan och grillade i veckan eller får dåligt samvete för att man tog en smothie till frukost. Ok om det funkar då är ju alla uppoffringar ok men det är det dåliga samvetet som tyngde mig.

• Lapinette

snaily -

Min make är också väääldigt skeptisk till den där blodgruppsdieten. Vet att han googlade på det och sa att det bara var luren-drejeri. Han blev skitförbannad att min kollega försökte tuta i mig sånt bullshit.

nenne - även jag som egentligen har lagt det där åt sidan tänker ju emellanåt att jag kanske inte har testat allt. MEN för det mesta funderar jag ju inte i de där banorna längre utan lever och äter precis som jag själv vill och känner för.

• Lapinette

Nu har jag läst allt (och jag som har drivor med jobb!) och hon har ju inte ens fått svaren från USA?! Trodde det var dem som sagt åt henne att ändra diet. Och så skriver hon att hon försökt att stressa ned medan den där turen till Stockholm och alla provsvar helt tog musten ur henne. Ja, ja ... skönt att hon lyckades men det var nog knappast dieten som hon hade pysslat med i någon månad eller USA-kliniken.

• Lapinette

nenne - spännande! Tänkte imorse att snart blir det plussitivt här på tråden igen !

• Lapinette

Sorry, vet att du inte gillar hurrarop! *skäms*

• Lapinette

Ha alla andra tröttnat på vårt fertilitetssnack?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter