Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Haha, om vi försökt ha Iris i ett annat rum skulle det inte blivit mycket sömn för mig! Det gick ju inte att lägga ner henne utan att hon vaknade och inte gick det att få henne att somna i egen säng heller. Jag ammade i princip hela nätterna som jag minns det, när hon somnat fick jag hasa ner med henne på magen och försöka sova lite, hade jag tur kunde jag vända mig över på sidan och hasa ner henne bredvid mig. Så småningom kunde hon sova någon timme eller två i taget bredvid efter varje amning. Så den här gången räknar jag med att Astrid kommer att sova mellan oss den första tiden, problemet är bara att Iris kommer in till oss så ofta på nätterna nu och vill sova mellan oss och jag tror inte att det kommer att gå att ha dem bredvid varandra mellan oss, Iris är väldigt opålitlig när hon sover, hasar runt och sparkar och har sig. Tror att jag på något sätt får ha en på varje sida om mig. Jaja, det får lösa sig, vem vet, Astrid kanske sussar sött i sin säng hela nätterna!

• BrudSommar2006

Hej alla! Tack för alla grattis!!!

Nä hörrni, det här med att föda barn är ingen höjdare, nu får det vara för min del. Fort gick det i alla fall, tur att Iris sov ute hos mina föräldrar för jag tror inte att vi hade hunnit vänta på att de skulle komma hem till oss mitt i natten, fick första värken vid halv två, väckte maken kvart över två, kom in vid kvart i tre och var öppen nio centimeter, sedan kom hon ju en knapp timma senare. Ville ju absolut ha bedövning men narkosläkaren var upptagen med en trillingförlossning och hann aldrig komma så klart. Har nu fått klara mig med lustgas två gånger och nu räcker det för min del!

Men hon är väldigt söt den lilla dvärgen och jag har inte behövt sy någonting och har inte ont att gå på toaletten och kan gå bra annars också. Hann inte bli trött heller på den tid det tog, krystvärkar hade jag i tre minuter så var hon ute till skillnad mot de 45 minuter jag fick hålla på förra gången.

• BrudSommar2006

Vi hoppas få komma hem imorgon men det beror på hur det går med mätningarna av hennes eventuella gulsot, blodproverna som togs visar på att hon är DAT-positiv vilket tydligen innebär att hennes och mitt blod blandats av någon anledning och då ökar risken för att hon måste sola så de måste det första dygnet mäta var sjätte timme så att värdet inte gått upp. Vi har samma bodgrupp så nu håller de på och undersöker någonting med någon immunisering från mig och behövde veta var jag kom ifrån, dvs om mina föräldrar var från något annat land eller svenska men de är ju svenska så det gav ingenting heller. Har inte riktigt fattat det här men värdet har i alla fall inte gått upp än så det ser lovande ut.

• BrudSommar2006

AM, nej då, men maken klarar sig ju inte så länge utan dator så han har varit hemma och hämtat så klart!

Lapinette, hemskt och hemskt, jag skrek och skrek att de måste ta tid narkosläkaren på en gång för jag hade så ont men inte kom han. De fick hämta mig i entrén när vi kom också för jag kunde inte gå längre och så fick jag stå på knä i en rullstol in på rummet. Såg nog lite kul ut.

• BrudSommar2006

AM, hon har mycket hår precis som Iris men tycker att de är sådär lika annars. Inte uppenbart jättelika i alla fall.

• BrudSommar2006

Nu måste vi inhandla lite kläder i storlek 50, vem hade trott det. Hon drunknar i 56 och vi har ju rätt lite i den storleken i alla fall eftersom Iris gick upp på 62 så fort.

Generöst av henne att dyka upp åtta dagar för tidigt måste jag säga och så valde hon en natt när vi inte hade Iris hemma, hon tänker på mamma redan.

• BrudSommar2006

Cicci, inga förvarningar alls och ingen färdknäpp heller! Hon hade väl tröttnat, det var väl trist där inne... Kram!

• BrudSommar2006

Piggelin, jag är absolut otroligt tacksam att det var över fort! Överlag är jag tacksam att det är gjort nu faktiskt!!!

• BrudSommar2006

Vickan, japp, har separat tvätt- och mjukmedel.

• BrudSommar2006

MSW, har ju inte pratat med Iris än men mamma hade visat henne ett mms på Astrid och då hade hon sagt att hon var söt! Får väl se om vi får komma hem imorgon beroende på vad fortsatta prover säger, nästa provtagning är kl två inatt, gäsp. Är hur trött som helst nu, får nog bli sängdags om Astrid tillåter.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter