Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hallå! Tyvärr får vi inte åka hem idag som vi hoppats för värdet har gått upp. Vet inte än om vi måste sola, det får dagens mätningar utvisa. Mina föräldrar ska komma och hälsa på med Iris ikväll i alla fall så får vi se hur det går.

Spännande med dagisstarter och VUL idag!

Ska se om vi kan få fram någon bild medan vi fortfarande är kvar här eller om det måste vänta.

Telis, vi är på DS förresten.

Lapinette, blir det några bilder på FB framöver tro?

• BrudSommar2006

Parfymfritt har vi slutat med för länge sedan till Iris kläder men när hon var nyfödd hade vi det tills vi såg om hon verkade känslig för något så vi gör likadant med Astrid.

Meningen är att vi ska låta Astrid ligga framför fönstret och lapa dagsljus men hon vill ju bara amma hela tiden och verkar inte gilla dagsljus. Det andra är att hon ska äta mycket för det ska tydligen också hjälpa så hon får ersättning nu också blandat med amningen som jag gissar inte har kommit igång än.

• BrudSommar2006

Cicci, vi börjar tycka att det är rätt trist att sitta här på rummet!

Jobbigt med bajsschema! Hoppas att det ordnar till sig snarast.

Newbie är bra, Iris första omgång kläder som hon hade på sig när vi fotade henne på BB för annons i lokaltidningen var därifrån och de har vi sparat till Iris nu så vi kommer inte att låta Astrid använda dem.

Vi skulle verkligen behöva få komma hem och köra en tvätt med nedbajsade kläder, men men.

• BrudSommar2006

Telis, jag har precis mailat dig en bild på Astrid.

• BrudSommar2006

Vad är det Telis har för sig idag som jag missat, har hon åkt in på förlossningen??? Annars vad det väl inte dags förrän den 13:e??? Spännande hursom.

AM, jag tycker att jag har en del amningskläder kvar hemma sedan sist men jag ska kolla vad jag har och vad jag egentligen tror att jag kommer att få användning för.

Nenne, tjoho, vad roligt att få se en sprattlande liten Pricken!!!

• BrudSommar2006

Skulle inte Telis och Frejis äta lunch idag eller har jag helt drömt det? Någon skulle hon väl träffa i alla fall och få en overall av? Kan ju vara så enkelt att hon är upptagen ett par timmar med annat än att hänga här? Ja det låter lite märkligt förstås, hon borde väl vara hemma och prioritera oss kan man tycka men någonstans i bakhuvudet låter det lite bekant att hon skulle ut ett par timmar under dagen idag???

• BrudSommar2006

Snigelns, ett osunt tecken på att jag inte har något eget liv utan har hängt här alldeles för mycket??? Fast just Telis har det ju varit extra spännande att hålla koll på eftersom vi legat så lika hela tiden, jag har ju haft BF bara typ en vecka innan henne hela tiden, tills hon istället gick om mig med sitt snitt.

• BrudSommar2006

Förresten, glömde säga att det ju låter väldigt lovande med alla äggblåsor?!

• BrudSommar2006

Liten, kul med magbild! Själv hann jag aldrig ta någon bild den här gången men vi får klara oss. Nu är gravidmagen på väg bort och istället är jag bara fet!

• BrudSommar2006

Ojoj, här har det varit stressigt värre idag, ni anar inte, hehe. Astrid valde att sova i fem timmar i sträck och vägra vakna för att äta och hon får inte vara utan matning i mer än tre timmar. Hur vi än försökte så vägrade hon vakna och äta! Sedan lyckades maken få i henne ersättning sovandes och då blev hon pigg och bajsade två gånger. Jippi, TVÅ gånger! Det verkar ha gjort susen för hennes värden för nu tycker de att det ser så lovande ut att de skippar sex timmar mellan mätningarna och nu är det inte dags för nästa mätning förrän vid sju imorgon. Ja ni kan aldrig ana hur stressigt vi har det här!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter