• Hattis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - Håller med dig om att tyg känns bäst, men att skinn nog är bättre med småbarn. Det är nog viktigt att kolla upp vilket sorts skinn det är i soffan/vilken behandling skinnet har för vissa sorters skinn verkar INTE gå att torka av (mina föräldrar hade skinnsoffor med mjukt och skönt skinn men ack vad det blev fläckar som inte gick bort).

• Hattis

EGO + I-landsproblemvarning:

Bah, har en make som är ute och reser (var det kanske Vickan som också har en sådan för tillfället?). Nu var det ett tag sedan han gjorde det och vi har haft folk på besök hela helgen så nu känns det väldigt tyst och tomt. Brukar gilla det men ikväll känner jag inte för att sysselsätta mig själv samtidigt som jag är för trött för att hitta på ngt socialt, känner inte för ngt på dumburken och jag har precis läst ut en bok. Känner mig farligt nära fällan att gå ut och köpa smågodis och veckotidning...

• Hattis

Vickan - blä för att behöva spy på bussen. Det är faktiskt stor skillnad på hur ryckigt en del kör. (Har själv mått superilla på fullt pendeltåg och när jag jobbat sent en fredagkväll - känns grymt orättvist att folk kan tänkas tro att man har überpartajat när man är gravidillamående och har jobbat över).

• Hattis

BS - rosa soffa lär bli poppis! Tänk vad du kan göra med kuddar sen, om du tar ngra i en ännu mer rosa nyans så blir det en riktig karamell! Likaså med röda eller gröna kuddar skulle jag tro.

• Hattis

Porchez - känner igen mig i smygläsaråterfallen efter att ha kommit hem från jobbet men försöker titta in lite i alla fall.

BS - tipsar om att kolla in desperate housewives och ta en kopp te istället för att städa, det tänker jag göra i alla fall. Skiten syns ju mindre i grådasket, det finns fördelar med det mesta!

Var är Ore...

• Hattis

Här går det undan idag!

Blivande - är förstummad över 33 ägg! Något av dem borde ju verkligen ta sig. Vad bra att det inte gjorde så ont heller - inte helt illa som start i alla fall

Snorkis - att du klarar att inte testa! Imponerad. Clearblue måste tjäna grova pengar på sådana som mig som inte ens kan låta BIM-dagen bli kväll förrän jag testar.

Junilejon - stämmer in i kören som uppmanar till att stoppa simmare i frysen.

Frejis - tack för välkomnandet och ett försenat grattis till Bumsis.

Telis - har också gjort misstaget med supersnygga gröna krukväxter från IKEA som verkar som gjorda för att de ska vara jättefina ett par veckor och sedan dö så att man måste köpa nya eftersom man vant sig vid att ha det fint. Dylika växter (till exempel de som ser ut som vacker ljus gräslök och är urläckra i zinkfärgade krukor, du kanske vet vilka jag menar PB) funkar kanske om man har växter som hobby, men inte om man vattnar på det sätt som AM vattnar orkidér - ett sätt som jag brukar tillämpa på i princip alla växter

• Hattis

Liten, PB, eller någon annan - var köper man det där medlet mot bananflugor?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter