• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB - lycka till och hoppas de är vettiga!

• Lapinette

Blivande fru L ? vad skönt att du inte mår dåligt av sprayen. Hoppas det ser bra ut på VUL med många fina mogna ägg som snart är redo för att plockas.

Tänk vad många plus vi snart kommer att få i tråden! Det är verkligen på tiden.

Gällande brudbuketten så har jag min också liggandes i albumet här på BT. Jag hade ranunkel i min och som jag sa till PB igår så är det inte den färgen vi har på tapeterna hemma .

Jag är numera bara i gostrådar (3 st) resterande orkar jag inte med (diskussionerna). Sen är jag på 3 trådar på FL men nu när de flesta har fått barn där så är det superlugnt där och på adoptionstråden likaså ? det händer ju inte lika mycket när man står i adoptionskö som när man gör IVF.

• Lapinette

snorkfröken - du kan inte lägga in en bild på buketten i ditt galleri?

• Lapinette

Cissi - vi har stått längst i kön bara för att vi bestämde eller tvekade om adoption redan för 2 år sedan medan dessa par har börjat fundera eller bestämt sig betydligt senare. Kursen kan man ju gå när man vill och meningen var från början att vi skulle ha dragit igång allt detta för ett år sedan men då vi var mitt uppe i den sista IVF'n så tyckte jag inte att det kändes rätt ... jag har svårt att motivera mig för två så skilda saker utan ville fokusera på sista IVF'n. Enligt vår soc dam så har vi gjort detta stratagiskt rätt om man tittar på kötiderna. Vi kommer förhoppningsvis gått kurs och vara utredda när det har gått 2 års kötid. Själva medgivandet vi då får räcker i 2 år.

Så det är ingen orättvisa ... jo, kanske får vi se det som så att det är orättvist att vi bestämde oss så lååångt före de andra för de kommer att få vänta mycket längre än oss innan de får sina barn.

• Lapinette

Iiiiiiiiiiii... inpetning för nennelainen, äggplockning för Blivande fru L och ÄD för gosnosen. Här händer det grejer!!!

• Lapinette

Ja, det händer väldigt mycket nu och det kommer att bli en plusvåg igen . Det är bara så trist att så många har gått vidare till IVF . Själv satt jag mig och räknade ut att OM kötiderna inte förändras för Sydkorea så kanske vårt lilla barn ligger i någons mage just nu eller åtminstone väldigt snart. Så om det blir en plusvåg här i november/december så kanske vi får jämnåriga barn .

• Lapinette

Snorkis - jag kunde se den. Fin, fast svårt att se bären.

• Lapinette

BS - ja, jag är otroligt tacksam över att vi ställde oss i kö för 1,5 år sedan och inte nu i höst. Det känns helt rätt!

• Lapinette

CvL har öppet alla dagar ... även söndagar!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter