• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nenne - visst verkar det vara en superresa om man gillar lite äventyr men ändå vill bo bra, äta gott och så slippa den där jäkla tunga ryggsäcken. Det enda som bär emot är den otroligt långa flygresan och jetlag igen. Var ju över på den sidan i somras, Kalifornien. Önskar att de där vackra nationalparkerna hade legat i öst.

• Lapinette

Maken har alltid velat åka till Canada så han är jättenöjd att jag sitter och tittar på resor dit.

• Lapinette

Hmmm... kanske, kanske blir det Canada. Vi får se om resebyrån har några datum för 2010 samt om vi kan fixa flygresan själva (med stopp i Chicago).

• Lapinette

Annars så lobbar jag för det här hotellet i februari, när maken är på den årliga mässan i Barcelona www.castelldemporda.com/eng/index.aspx. Då skulle vi i sådana fall hyra bil och åka di, göra lite utflykter utmed den spanska och franska kusten i 3 dagar. Känns lite som att Barcelona har vi nu sett så antingen struntar jag i att åka ned (makens förslag) eller så kör vi på detta istället.

• Lapinette

180 000 ... kan man antingen få ett nytt kök för eller ett adoptivbarn !!!

• Lapinette

Tälle låter som ett ställe i Tällberg !

• Lapinette

Liten - det stod bl a hur pass långa sträckor det skulle vara med mountinbike och vandring och om man läst det så tror jag inte den överfeta amerikanen har lust att hänga med på denna resa. De tar nog hellre bilen in i nationalparken.

kängu - det beror ju lite på när vi nu blir utredda och klara och hur långa köerna är då. Som sagt, när det gäller adoption är det mycket vi får se och kanske (som jag skriver väldigt mycket). Men det jag hoppas på är att vi ska vara utredda och klara till sommaren och sen få iväg våra papper i augusti (läkarintyg, intyg från präst, brottsregistret etc.) och sen räknar jag med att det kommer att ta drygt 6 månader tills vi får åka och hämta vårt barn MEN som sagt det kan ta myyycket längre.

• Lapinette

AM - har lämnat Thailand som resmål just av den anledningen att det är ett ställe som jag kan tänka mig att åka med barn. Jag menar, lämnat för tillfället. Försöker nu bara göra barnovänliga resor.

• Lapinette

AM - Har redan varit i Thailand men för en så där 20 år sedan.

• Lapinette

Det ser jättemysigt ut och låter helt underbart *SUCK*.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter