• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Haha de där stjärnkuddarna är ju väldigt vanliga - jag vet precis vilka ni menar. Finns ju även filtar. Men kan vara snyggt i rätt sammanhang. Finns det inga hem med i den där Skärgårdstidningen som har sådana där blåa och gröna glasbollar i nät hängandes på väggen - el är det ute numera?!

• muggles

Liten: de stora?! Men det passar väl inte som sängbord (skulle jag ha tyckt), har jag aldrig sett dock. Jag håller med dig - de passar bättre i v-rummet el en hall el nåt.

Nenne: gurgla med jodlösning (köp på apoteket) är min husmorskur (en gång rekommenderad av en farmaceut på Apoteket just) mot halsont - funkar dock bara om det är en bakterieinfektion, inte om det är virus. Den kuren har verkligen minimerat mina halsinfektioner kan jag säga...

• muggles

Jag gillade barntavlorna jättemycket - precis den stil vi har i Moas rum! Och de där tavlorna där man kan fylla i hennes födelsevikt mm - blev väldigt sugen nu! Och den där med alla tandborstarna var ju cool...

• muggles

Frejis: vet inte om du hinner läsa men jag gillar verkligen Bumsis namn - har glömt skriva det!

• muggles

Ore: jag tror att ni får vara hemma samtidigt bara ni inte tar ut f-dagar samtidigt. Precis som du skriver så kan din man ta ut 3 dgr om du redan tagit 4 dgr den veckan. Det enda man inte får göra är att jobba samtidigt som man tar ut f-ledigt. Jag tror din mans chef är ute och cyklar... Du kan ju ringa/mejla f-kassan och höra med dem och finns det ngn regel så går det ju att trycka upp den i ansiktet på din mans chef (han kan väl fö inte veta om du jobbar el inte när din man är f-ledig om inte ni säger det - och ni har väl ingen rapporteringsplikt till honom?).

• muggles

Snorkis: vad intressant info om ÄL! Jag har också funderat på det där med blödning och var den kommer ifrån eftersom jag själv haft det ibland. Intressant är att jag aldrig före jag fick barn kände av min ÄL el hade ngn blödning - ÄL har blivit mkt tydligare sedan jag fick barn. Intressant att smärtan beror på vätskan som kommer i kontakt med bukhinnan!

• muggles

Nenne: ingen tanta? Vad betyder det för er nästa ivf-försök?

• muggles

gosnosen: det där med brösten är inget säkert tecken (dvs det är heller inget dåligt tecken att du inte känner så mkt i brösten, det kan komma senare). Frossa hade väl Telis också vill jag minnas. Jag håller verkligen tummarna för dig!

MSW: lycka till med op! Hoppas att allt går bra.

Själv har jag inspirerad av en konsult på jobbet dragit ner på kolhydrater och det har faktiskt gett resultat på bara en vecka. Jag har inte vägt mig men jag känner att jeansen och träningsbyxorna sitter lösare. Jag har inte tagit bort kolhydrater helt (för jag tror - trots hans argument - att det är bra att äta allsidigt men bara dragit ner på mängden.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter