• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Här i Götet har snart alla riskgrupper fått sina sprutor men vi i åldersgruppen 30-40 får vår spruta först v48 tror jag. Fast jag har en kompis som knödde sig före i kön - det går också tydligen... Jag tänkte vänta på min tur.

Konstigt att din man inte fått telis! Ngnstans läste jag att gravida och deras män skulle få(?). Jag undrade varför männen skulle få när jag läste det men det verkar inte ha genomförts?

• muggles

start september skrev 2009-11-08 21:34:49 följande:

Muggles, du blödde ju när du fick MA?
    Mina symptom försvann ung i v9, jag började blöda i v10 men det hade dött redan i v5-6 trodde de. Hoppas det inte är MA - det räcker med 2st i tråden!!! Jag håller tummarna att symptomen bara försvunnit tillfälligt.
  • muggles

Hattis: oj vad lika det var med våra MA!

• muggles

Lappis: jag tror inte heller på homeopati och jag tror att ni mår bäst av att få bli föräldrar, om det sedan är via adoption el biologiskt. Så jag tycker nog att ni ska stå fast vid ert beslut men förståeligt om du tvekar såklart. Man undrar kanske alltid "tänk om". Men i så fall kan det ju hända att det tar sig naturligt också för det har ju inte hittats några fel. Men mkt säkrare än att gå på ivf+homeopati är ju att gå vidare med adoptionen. Sorgen över att inte få biobarn el att inte få vara gravid kommer du alltid att ha i bakhuvudet men jag tror att den kommer att bli mkt mindre och kanske nästan försvinna när ni har fått ert barn - då blir det så mkt glädje som barnet ger att det ger lite tid över för funderingar över vad som kunde ha blivit (tror jag).

• muggles

Koko: jag har inget positivt att rapportera tyvärr Många på visningen men ingen som var superintresserad tydligen. Många äldre som sitter i sina villor är ute och "fönstershopppar" på helgen och tittar på vad de kan få för pengarna om de ev skulle sälja huset och flytta in till stan. Men de har så orealistiska bilder på vad man får inne i stan. Tex undrade de över parkering och det finns ju garage under huset (så att man kan åka hiss rätt upp i lgh utan att behöva gå ut vilket vi tycker är en jättefördel) men det kostar då 750kr/mån. DYRT tyckte de (som har sina bilar på tomten helt gratis). Japp, det kostar med garage i stan... Å andra sidan så har inte alla lgh möjlighet till garage, och man slipper ju inbrott, skadegörelse, och att skrapa rutorna. Om man inte vill betala för det kan man ju alltid köpa boendekort och stå på gatan med allt vad det innebär....
    Jag tror inte att ngn klagade över trafiken nu iaf (det är mkt mindre på söndagar) men det verkar inte ha hjälpt. Det har tydligen gått troll i det här. Ny visning imorgon lunch. Jag och maken är superdeppiga och har värsta ångesten att vi ska bli tvungna att sälja med förlust - det scenariot fanns inte i vår vildaste fantasi.

• muggles

Det har varit en riktig skithelg med massor av städning och fixnign och ÅNGEST och noll resultat. Jag bara hoppas att det här är botten innan det vänder... Vi var helt slut igår både fysiskt och psykiskt och hade ingen energi kvar - och så skulle man börja en ny jobbvecka.

• muggles

Om jag bara kunde fatta vad som är fel med vår lägenhet så skulle det - kanske - vara lättare. Ok då, avgiften är hög. Men det går andra lägenheter med lika hög avgift - de har två visningar, en moderat budgivning och sedan är de borta. Och vi har ju mkt folk på visningarna...? Det måste ju betyda att folk blir lockade av ngt. Men sedan verkar de bli besvikna när de kommer dit...?

• muggles

Sept: tungt! Massor av sympatikramar att du ens behöver fundera!!! Men det vore ju helt otroligt om vi skulle få 3 MA i den här tråden - det ska ju vara rätt ovanligt ändå (inte MF men väl MA).

• muggles

Telis: jag tror inte att mäklaren ringer runt för bud förrän efter den sista visningen som är imorgon så först på onsdag vet vi men jag känner mig helt resignerade och uppgiven tyvärr. Jag vet att man ska tänka positivt men det har jag gjort och lagt hur mkt energi på som helst men sedan gick det åt pipan iaf, så nu har jag ingen energi kvar till positiva tankar (inser heller inte hur det skulle kunna påverka en ev köpare så skit samma).

• muggles

Det värsta är att jag inte har ngn energi kvar till jobbet så jag gör bara det nödvändigaste men inte mer just nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter