Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tjohooooo! Vi är hemma! Vi har dock en återbesökstid imorgon eftermiddag. Astrids värden har ju gått upp lite, lite vid varje mätning sedan de tog bort solningen och jag frågade om det finns risk att vi blir inlagda igen om värdena stiger över 300 igen imorgon (gränsen för solning), nu är de uppe i 262 tror jag, men läkaren sade att om jag trodde det så skulle ni inte bli utskrivna idag så det låter lovande! Nästa provtagning blir om en månad.

• BrudSommar2006

Vem frågade om hur man samlar på Libero-märken? Det är som förut men jag såg inte heller märkena på paketen först men de sitter där. Bara att det är en vit lapp med text på nu och inte en färgglad bild som förut att klippa ut.

• BrudSommar2006

På Iris dagis är det bara stora avdelningen som får soppa en dag i veckan, på lilla avdelningen upp till tre år så får de annan mat eftersom de som just håller på att lära sig äta själva skulle ha svårt att få i sig soppa.

• BrudSommar2006

Muggles, Iris kramar om och säger saker som Såja, lilla vännen, nu är det bra. Gissar att hon hört det på dagis!

• BrudSommar2006

Har smakat några klunkar vin men jag vet inte, det är väl som sist, det kommer ta tid att uppskatta det igen.

Sitter också och tittar på Tingas program, eller ja, det är väl slut precis nu. Starkt att flera som det inte gått bra för ändå valt att fortsätta filma.

Själv börjar jag undra om vi någonsin kommer ifrån den där neo-avdelningen, suck. Idag var vi där på provtagning igen och bilirubinvärdet har stabiliserat sig så nu behövs ingen mer provtagning på en månad. Men, då har hon gått ner för mycket i vikt under det dygn vi varit hemma så nu måste vi proppa i henne så mycket mat vi bara kan under det här dygnet och så ska vi tillbaka och väga imorgon. Är de inte nöjda blir vi inlagda för sondmatning igen, ska det aldrig ta slut.

• BrudSommar2006

Iris är jätteglad över sin lillasyster och så snäll mot henne. Maken däremot har det lika jäkligt som vanligt med henne bara det att nu har jag svårt att vara med och medla så ikväll har det varit fullt krig tyvärr. Synd för dem båda.

• BrudSommar2006

Vi fick en påse med kläder i storlek 50 av min bekant som fick barn i december, själv fick hon aldrig användning för dem men hade fått dem av sin syster, men ingenting var omlott och det mesta var antingen urtvättat och såg tråkigt ut eller känns trångt i halsen att dra på så idag har vi tagit en shoppingtur till Babyland. Inte för att de har så jättemycket i klädväg där men lyckades hitta tre omgångar i alla fall.

Imorgon är första dagen vi har Iris hemma och hon ska till dagis på morgonen, får se hur vi får ihop det.

Nehepp, duscha och så försöka tvinga i Astrid mer ersättning. Det är jättesvårt att få i henne mat eftersom hon bara sover, det går inte att tvinga henne att äta om hon inte vill vakna. Hoppas att värdet fortsätter att sjunka lite snabbare nu så att hon förhoppningsvis blir lite piggare. Skönt att få sova hyfsat på nätterna i alla fall.

• BrudSommar2006

Har gjort något idag för att få jordens sammandragning som aldrig ville släppa och sedan börjat blöda igen. Antagligen burit för mycket/för tungt, bar bla Astrids bilstol idag. Blev tvungen att ta en värktablett, ska inte göra om det på ett tag nu.

Kom förresten att tänka på vilka skillnader det är att hamna på neo och på vanlig avdelning. På vanliga är det inte bra med napp, man ska inte mata med nappflaska och ersättning ska man ju helst inte ge utan amningen ska räcka. Allt ska vara så naturligt som möjligt. På neo hann vi knappt bli inskrivna innan de frågade om vi hade napp till henne och när vi inte hade det fick vi låna en. Sedan ska man trycka i dem babysemp och gärna på flaska om man inte gillar koppmatningen. Sond är de väldigt snabba på att sätta oavsett om det behövs bara för att det är bekvämt...

• BrudSommar2006

Inget mer neo! Tjohooo! Nu ska jag läsa ikapp.

• BrudSommar2006

Sådär, ikapp, fast nu vaknar nog Astrid när som helst och vill ha mat och sedan får jag försöka fixa lite middag. Fast jag har fått en sådan där vidrig sammandragning nu igen efter att ha varit ute och sprungit under eftermiddagen, vi har ju varit på Danderyd och där är det långt att gå beroende på var man får parkering och så en sväng på Babyland. Igår trodde jag att det berodde på att jag lyft babyskyddet men det måste vara när jag rör på mig helt enkelt. Får sitta still framöver.

Nu har hon gått upp till exakt samma vikt hon hade i förrgår, 3715 g, så nu var de nöjda. De kollade bilirubinvärdet med apparaten mot pannan också och då hade det gått fortsatt ner så läkaren var till sist äntligen beredd att släppa iväg oss.

Vad det gäller Reima så antar jag att Iris måste ha den perfekta längden på armar och ben för deras overaller har alltid suttit jättebra på henne och gör det fortfarande. Däremot har hon alltid haft större storlek i kläder än hon är lång så det kan man nog inte bara titta på. Reima har ju måtten på sin hemsida så att man kan kolla ärm- och benlängd.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter