Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Vi hade dubbeltäcke innan Iris föddes men eftersom hon låg mellan oss sedan så att jag lätt kunde amma på nätterna så fick vi byta för annars hamnade hon med huvudet under täcket.
Vi hade dubbeltäcke innan Iris föddes men eftersom hon låg mellan oss sedan så att jag lätt kunde amma på nätterna så fick vi byta för annars hamnade hon med huvudet under täcket.
Astrid är förresten som Iris, det går inte att lägga henen ifrån sig när hon väl somnat för då vaknar hon direkt. Kan bli knepigt det här... Inte gillar hon att sitta i babysittern heller.
Nenne, vi har försökt men hon är mycket noga även när hon är på gott humör att pappa inte får göra i princip någonting. På både bvc och dagis säger de att det går över och att man inte ska göra någon stor grej av det och det är möjligt att det går över men hon har ju hållit på i så jäkla många månader nu.
Nenne, hon bara skriker rakt ut, pappa FÅÅÅR inte hjälpa mig, bara MAMMA får hjälpa miiiig!!!! Och ja, hon älskar att åka buss och tåg annars men även när hon är på bra humör måste jag ta på henne overall och skor, annars följer hon inte med maken hemifrån.
Vickan, ja, precis, så jäkla opraktiskt!
Snigeln, jag fattade aldrig det där med de obefruktade äggen, är det absolut inget fel på makens simmare, de bara vägrade simma alls just den dagen??
Hm, borde gå ut i köket och ta tag i middagen nu när jag har fem minuter över. Maken hämtade Iris på dagis och nu åker de faktiskt buss, får se hur det går. Vet inte om de ens tänker kliva av någonstans eller om de bara åker runt. Snart är det ju slut med att vara på dagis på fredagar också, undrar just hur jag ska överleva med henne hemma!
Sista dagen med 50% på Pippilotta idag, får se om jag hittar något att beställa. Fast det får bli senare ikväll om jag kommer ihåg för nu börjar visst Astrid vakna. Ser fram emot när hon är stor nog för bärselen. Ser också fram emot när hon kan vara vaken utan att vara missnöjd för som det är nu måste jag amma typ all hennes vakna tid.
Vickan, Astrid är svårrapad och kräks därmed ofta, vi kan få byta body flera gånger om dagen och härom natten arbetade vi oss igenom tre pyamasar. Strumpor är det ingen åtgång på alls, de blir ju inte smutsiga och byxor brukar hon kunna ha flera dagar i rad också.
Telis, bebisar smutsar väl inte ner så mycket och de flesta har väl plastad frotté ändå så jag hade använt om det inte var uppenbara fläckar på.
Jag undrar också, varför filtar och inte kläder? Blir han inte kall om armar och ben då? Astrid är väldigt pigg och rörlig nu.
Vickan, jag tror ett tiotal blir bra!