Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ja, det låter jättekonstigt eftersom allt sett bra ut. Jag hoppas att dom lät bli att göra ICSI av någon anledning och att det "bara" var det som fattades!
Ja, det låter jättekonstigt eftersom allt sett bra ut. Jag hoppas att dom lät bli att göra ICSI av någon anledning och att det "bara" var det som fattades!
snaily, hoppas verkligen att det bara var det som fattades!! Jag fattar inte varför dom inte alltid kör ICSI som standard på hälften på första försöket?! Det finns ju ingen annan nackdel än att det tar lite längre tid för labbpersonalen.
PB, nej tyvärr är det ju så, det finns inga garantier på att det ska funka bara för att det är dyrt. Vi fick ju tex inte ett enda befruktat ägg på tre försök. Men chansen är ändå mycket högre med IVF än med sängkammarförsök så det blir ju den ökade chansen man betalar för och sen är det bara och vänta och se om man dragit högsta vinsten eller nitlotten som Lappis sa.
nenne, jag gick också och längtade efter att få en mage men den kommer och du kommer till och med att längta efter att bli av med den.
Kroppen är ju så otroligt cool, jag som har missbrukat Otrivin mot nästäppan och Losec Mups mot halsbrännan behövde inte ta varken eller från sekunden efter Televinken var född. Jag gick förresten upp 11 kg, mest på slutet, och har nu tre av dom kvar.
msw, vad tråkigt att inte värdet är tipptopp men hoppas att det inte blir sämre iaf!
msw igen, jo men visst hade du en rätt rejäl mage om man tittar i galleriet.
Hjälp, nu kommer BVC-tanten snart på hembesök för vägning (och inspektion?!). Håll tummarna för att Televinken har gått upp åtminstone liiiite i vikt och att vi får behålla honom!!
Förresten, ska man bjuda på fika och sticka till henne lite pengar under bordet?!
AM, du får rapportera sen hur det känns där ute i verkligheten, jag har inte heller varit utanför dörren förutom två bilresor till sjukhuset och BVC.
Amningen har vi helt gett upp här, eftersom han inte har ork ens till att äta upp från nappflaskan så vill vi inte att han ska ödsla energi på att suga på bröst/amningsnapp utan att det går. Jag pumpar ur istället och så ger vi ersättning och bröstmjölk från flaska bara. Det går iaf bra att pumpa ur, även om det tar lång tid, så han får mer bröstmjölk än ersättning.
Det känns som om det går ett steg framåt och ett steg bakåt. Igår hade han två vakenperioder när han var vaken i kanske en halvtimme-en timme. Vi nästan grät av glädje. Och han äter mer nu än han gjorde för två dagar sen men eftersom matportionerna också ska öka för varje dag så äter han fortfarande alldeles för lite mot vad han ska göra. Om han häromdagen åt 30 av 60 ml så äter han nu 50-60 ml av 90 ml.
Jag har sagt åt honom att han ska få 100 spänn för varje 10 gram han har gått upp på vägningen idag, vi får se om det har hjälpt.
Frejis, Televinken fick inte nappflaska på BB, det var tesked och kopp som gällde där. Det var först efter vi kom hem och ringde BB och var desperata som dom sa att vi kunde börja med nappflaska.
Igår tappade han förresten navelsträngen, tur att maken var hemma och kunde ta hand om det hela. Gaak.
Nej, nu måste jag ta bort kräksfläckar och ställa undan alla tomma vinpavor och se om vi har nåt kaffe innan BVC-tanten dyker upp.
Håll tummarna!!
Tjohooo, han har gått upp i vikt och vi får behålla honom! BVC-tanten sa till och med att vi hade varit jätteduktiga. Om han inte hade gått upp något till idag så hade vi varit tvungna att åka till sjukhuset med honom sa hon.
Cicci, ja det är lite konstigt det där med hur mycket dom ska äta. Dom första tio dagarna ska dom öka 10 ml per dag upp till 100 ml, sen ska dom äta 100 ml per måltid upp till dom är 6 månader! (I nåt slags genomsnitt alltså.) Man känner sig som en fransk gåsleverproducent som tvingar ner alldeles för mycket mat i halsen på honom.
Liten, nej precis, så länge han går upp i vikt så ska vi försöka låta bli att stirra oss blinda på sifforna. Maken är siffernörd dock och kan gå lite för långt i sina listor, kurvor och förväntade utfall.
Nu ska vi åka och titta på en begagnad spjälsäng. så länge!
Ja, nu är det fritt fram att tjyvkika in hos Tinga!