Summan av kardemumman - livets väsentligheter
snaily - hoppas du kommer att må bra som sagt. Själv mådde jag helt ok under tiden ... det var kanske bara de sista dagarna i vecka 3 som började kännas lite "tunga".
snaily - hoppas du kommer att må bra som sagt. Själv mådde jag helt ok under tiden ... det var kanske bara de sista dagarna i vecka 3 som började kännas lite "tunga".
Telis - vad skönt att det är bestämt och klart nu ... och att du goffa i dig en massa under jul .
Telis - helt rätt!
mugglan - hälsa Piggelin!
PB ? hade också blivit galen! Om man ber om att få se lite vacker ut när man lullar omkring hemma och istället får något horribelt.
BS säger som Snorkfröken be om att få prata med någon utomstående. Något vi lärt oss på adoptionskursen men som självfallet även gäller biofamiljer är att inte vara rädda för att söka hjälp. Rent generellt är adoptionsföräldrar mycket bättre på det när de känner att de inte har kontroll över situationen/barnet. Ni kan få MASSOR med tips och råd på hur ni ska lösa de situationer som dyker upp. Våga fråga och be om hjälp!
Cicci ? härligt att ni har fått sova!
Och gällande inköpslistor så har jag självfallet inget att tillägga mer än att jag återkommer om drygt ett år för att höra vad man måste ha hemma för ett barn som är 8-10 månader gammal.
Undrar också hur det gått för Blivande fru! Har det inte gått två veckor nu?
Och hur går det för dig nennelainen och alla tankar? håller du dem i styr?
Hej Frejis!!! *vinkar* Det var länge sen. Är det mysigt att vara mamma?
Frejis - låter supermysigt i mina öron (leendet alltstå)!
kokisen - stor kram till dig! Visst skulle alla blivande föräldrar behöva går vissa delar av kursen. Sa de till Soctanten jag pratade med i förra veckan och hon instämde. Varför inte göra en minikurs på några gånger? Det är så mycket med anknytning, problem och annat som även dyker upp i biofamiljer.
nenne - så du menar att man inte med automatik får den där lilla söta som står och pussar på fönster i bussen?!! Jag har nu sett när de små adoptivbarnen blir överlämnade för första gången och räknar kallt med att få ett vettskrämt, skrikande barn i min famn som inte alls förstår vem jag är. Så kommer min "förlossning" att gå till. Faktiskt inte så himla olikt en vanlig ... ja förutom att jag slipper smärtan innan.
Usch nenne, förstår dina hemska tankar och håller alla tummar och tår för att pricken vill stanna!!! Jag tror och hoppas verkligen det!
nenne - jag har faktiskt inte gått in och tittat där på länge ... försöker undvika söta barn i bästa möjliga mån.