• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nu när vi var där och tapetserade så låg det lite snö på klippan som man ser utanför de stora vardagsrumsfönstren - och det var så himla fint! Har inte tänkt på det att utsikten faktiskt kommer att växla lite med årstiderna (ja det gör det såklart i alla trädgårdar). Jag gillar verkligen den där klippan! (Kan dock tänka mig att det finns folk som inte vill ha en klippvägg som utsikt (visst - vi ser en del skog också) utan mer öppet men alla är vi olika.)

• muggles

Jag har ingen riktig fredagsmood idag

Dåligt besked på morgonen, och så ska vi till Ikea och köpa garderob efter jobbet idag (hur kul är det på en fredag?!). Hela helgen kommer att gå i flyttandets tecken, blä. Men men, det kan bara blir bättre!

(och man bor ju iaf inte på Haiti...)

• muggles

Tack för kramen Nenne darling! Som maken brukar säga när han kramar om mig om jag är ledsen: "en kram kan inte skada iaf"

• muggles

Nenne: tack goding! Nu har jag med sett en trött Televink - mkt söt!

Vickan: grattis till rätt läge!

EA: jaha så ni gjorde er plikt då?

Cicci: jag kunde förstått om det var kajko cykel efter mf men nu har jag haft typ 4 regelbundna cykler efter min abort så jag tror faktiskt inte att det är mf:et som spökar. När man är så gammal som jag är det inget konstigt eg att ÄL hoppar över en månad. Men jag tänkte fortsätta testa 2 dgr till (sedan är stickorna slut).

• muggles

BS: jag hade nog ont i svanskotan efter förlossning (hade glömt det). JAg hade ju lite foglossning en del av grav. Kan vara så att vissa delar i bäckenet flyttar sig under förlossningen och att det därför gör ont i svanskotan? *hemsnickrad teori*

Sept: tack för uppmuntran Men jag är ganska regelbunden, så... Men jag fortsätter som sagt att testa. Jag har fått flytningar som jag brukar om än mindre mängd, men de har sett likadana ut och därför trodde jag att ÄL skulle vara nu - det passade liksom in både i cykeln och med flytningarna.

• muggles

EA&MJ skrev 2010-01-15 13:34:23 följande:

Muggles-glöm inte att ÄL inte behöver ge utslag på stickan heller
    Ja i så fall har vi missat den i brist på sex... Vi är så uttröttade på kvällen nu pga packning mm så det ska vara ngt extra motiverande som gör att vi får till det (typ glad gubbe el så). Dessutom har jag varit sjuk och täppt och hostig och slemmig så jag har inte känt mig så sexig direkt... (fast jag fick en påsättning i veckan som gick ändå, tack och lov att man är gift )
  • muggles

gosnosen: hej igen!

Telisflickan: härligt att ni mår bra allihop! Amning är ju lite kämpigt i början och gör ont också men de brukar vara bra på att ge tips på BB.

Tinga: ville bara säga att jag tycker det är minst sagt fantastiskt av dina killar att äta SPENATSOPPA av alla saker - väldigt mkt vuxenmat om man säger så Det måste ju bara betyda att det är på väg åt rätt håll igen.

Snaily: håller tummarna för dina ägg!

Vänner: vad gulligt av Prinsen! Moa har kramat om mormor flera ggr i dag (alla i familjen är sjuka men mormor fick det senast så hon är mest sjuk) och sa "det går över" . Ngt hon hört oss säga antagligen. Schysst av henne att försöka trösta mormor tycker jag!

Ingen gubbe idag heller - vad var det jag sa... Jag tror ärligt talat inte det blir några fler kottar i Casa Muggles. *pessimisten*

• muggles
    Lapinette skrev 2010-01-17 20:03:13 följande:
    Cicci - vår husvin är en Penfolds Kalimna bin 28 ... mums!
    Kunde sagts av mig - älskar Penfolds!

Nu är vi inflyttade i huset och bredbandet funkar men tv har vi ingen för ngn har glömt ge oss koden till boxen (dessa nymodigheter - fnys!).

Moa tyckte dock att vi skulle åka hem snart! Gulletjejen, hon saknar sitt hem - det är så man får hjärtsnörp!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter