Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag behöver en ny handväska, suck. Blixtlåset håller på att gå sönder på den jag har nu. Det här ser jag inte fram emot, det kommer att bli nästan omöjligt att hitta en ny, jag har hittills inte hittat den perfekta väskan någonsin och med min otroliga velighet lär jag väl få börja gå med plastpåse snart istället. Jaja, jag borde inte oroa mig för det just nu i alla fall för jag klarar i alla fall knappt bära väskan med min foglossning och trötta rygg utan ska jag iväg och handla får jag stoppa plånboken i jackfickan.

• BrudSommar2006

Nu har det slagit slint för farmor på äldreboendet igen, förut innan hon bröt lårbenshalsen så fick hon till sist medicin mot hallucinationer eftersom hon inbillade sig så mycket om grannarna under, men den tog de bort när hon låg på sjukhuset med brutet ben och sedan har det faktiskt varit lugnt ända tills nu. Nu påstår hon att de hittat farfar död på botten av sjön precis utanför där hon bor och att de nu spekulerar i att det är hon som har gjort det. Så nu har de visst varit där och förhört samtliga boende men har ännu inte kommit till henne osv osv. Jättejobbigt för nu vill hon inte att vi kommer och hälsar på medan det här pågår har hon sagt till mina föräldrar.

• BrudSommar2006

Liten, jag mådde också illa och kräktes, hade inte varit någon idé att äta innan. Vi åkte ju in mitt i natten och jag hade ju ont så någon lust att äta infann sig absolut inte, fast jag fick stå i hallen och vänta på maken som prompt skulle smälla i sig några mackor innan.

Jag föreslog Ester för maken men det var visst någon kemisk förening så det var bara att glömma tydligen.

• BrudSommar2006

Oj Lapinette, det vet jag inte om jag klarat (att slänga de sakerna alltså)!

AM, jo det lutar nog mest åt Astrid faktiskt men helt säkra är vi inte (kanske har med min oturliga velighet att göra?).

• BrudSommar2006

Jag har amningsbehåar i stor storlek och utan byglar och de är jättesköna.

Koko, Iris sade pappa innan hon sade mamma och lampa tror jag var hennes första ord, det är visst väldigt vanligt med just lampa.

Telis, jag har hört att man inte ska ta vaccinet om man redan går och drar på en annan infektion i kroppen?

• BrudSommar2006

Vänner, det där är min stil också och jag betvivlar verkligen att jag skulle tröttna i första taget men tyvärr går den inte hem hos maken.

• BrudSommar2006

AM, då slår vi till på måndagen den 9:e då, när och var?

Jag var på ett möte hela eftermiddagen igår och träffade en kollega på en annan avdelning som jag inte träffat på jättelänge. Sist vi sågs berättade hon hur de väntat för länge med att skaffa ett syskon till deras tjej och att när de väl ville så gick det inte. Nu efter fyra år med adoptionsstrul får de hem en nioårig kille från Estland, de har redan varit över och träffat honom. Pga deras ålder så hade de inte många länder att välja på att stå i kö till tydligen. Hon sade också till mig den gången att inte vänta för länge med att försöka skaffa syskon så att inte samma sak skulle hända oss och nu när vi sågs så är ju ett syskon på väg så hon blev glad för vår skull också. Vi hann inte prata så mycket mer men hoppas att vi hinner äta lunch framöver och prata mera.

• BrudSommar2006

Tinga, hoppas att det går bra på intervjun och att du hittar något som känns bra att jobba med.

Snigeln, akta så att det inte går upp i njurarna bra, usch för urinvägsinfektion, det har jag också haft i omgångar och tillbringat många timmar på akuten för att få tag på den där pencillinburken. Det är som du säger, det fungerar dåligt med mycket sex om man har lätt för att få det, själv springer jag alltid upp direkt efteråt och tvättar mig ordentligt och kissar och sedan jag började med det så har jag peppar, peppar sluppit akuten.

• BrudSommar2006

Lapinette, nej fy sjutton, det låter ju ännu värre, även om jag tyckte att jag var rätt illa däran ett par gånger. Jag dricker tranbärsjuice till frukost varje morgon också sedan dess, har ingen aning om huruvida det hjälper men jag törs inte sluta!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter