Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vad det gäller det vanliga influensavaccinet så har jag tagit det också, det går bra när man är gravid, fast man skulle helst ha kommit förbi en viss vecka, minns inte men gissar att det var första trimestern man skulle ha passerat.

Jag är väldigt skeptisk till homeopati så det är inget jag skulle känna att jag missat men jag vet egentligen inte så mycket om det ska jag erkänna.

Ser fram emot lunchen imorgon och hoppas att jag inte glömmer att få selen med mig till jobbet. I och för sig vet jag inte riktigt hur jag ska ta mig dit för jag har fått så ont att jag knappt kan gå men det får lösa sig. Hoppas att jag inte blir sjukskriven men det börjar kännas som att det finns risk för det.

Ivf och långtidsodling i Falun börjar kännas som att man ska räkna med att få väldigt få ägg om ens något till frysen efter vad jag hört och läst här?

Passionsblomman, jag klarar inte att läsa dina fantastiska inlägg utan att börja gråta. Hoppas att det är gravidhormoner för jag har blivit så otroligt känslig att det känns jobbigt att tänka sig att det ska vara så här resten av livet!

Nja, Tingas hus var inte något för mig faktiskt men annars ser jag husannonser varje vecka som jag verkligen önskar att jag hade råd att slå till på.

Vårt vardagsrum är rena lekstugan, leksaker precis överallt, suck. Har insett den största nackdelen med att ha sovrummen på övervåningen, Iris kan ju inte sitta ensam uppe i sitt rum och leka medan vi är här nere så hon måste ju få leka här nere där vi är. Nåja, barnen blir väl äldre så småningom och allt kan förpassas upp på övervåningen. Tills dess får man väl stå ut...

• BrudSommar2006

Koko, jag har klarat första steget idag i alla fall, jag har fått med mig den hit till kontoret hemifrån! Nu ska den bara med på bussen sedan också.

Huset kan jag förresten också tänka mig att bo i på en annan tomt i andra omgivningar.

Vi har ju lådor och förvaring till Iris alla saker men lådorna ska ju få plats också och vi har ett rätt litet vardagsrum. Sedan har vi hennes kök också som liksom står mitt i. Iris är jätteduktig på att gå i trappen själv så det är vi inte oroliga för och grindarna har vi slutat att stänga för länge sedan men hon vill ju inte vara där uppe själv när vi är där nere och det förstår jag ju. Ännu mindre blir vardagsrummet när det tillkommer babysitter och babygym och vad det nu är man kommer att behöva.

• BrudSommar2006

Liten, får man inte bada i badtunna när man är gravid? Trodde bara att det var mot slutet man inte fick bada?

Muggles, men det var då märkligt med er lägenhet. Fast än är det väl inte för sent för budgivningen att börja, det är ju bara måndag morgon än.

• BrudSommar2006

September, hoppas så att allt är bra, se till att fixa VUL så att du slipper oroa dig kanske kan vara bra i alla fall?

Snigeln, skönt att du verkar må bättre igen, hoppas att du klarar dig nu.

I morgon har jag tagit ledigt bara så där. Ska vara hemma och pyssla tänkte jag för jag vet inte när vi hann städa senast, helgerna går alltid åt till annat.

• BrudSommar2006

Gosnosen, åh vad jobbigt att fortfarande gå och vänta, jag trodde att testdagen skulle vara här nu men tydligen inte riktigt än då.

Liten, nu såg jag ju att du slog till på käkmassage istället men är det inte så att man inte ska ge sig på rygg/rumpmassage när man är gravid?

Lapinette, är väldigt nyfiken på hur det gått ikväll!

Tack AM för den fina overallen, nu kommer lilla Astrid hålla sig varm i vinter! Iris plockade upp den, jag berättade att den var till bebisen, jaa sade hon och så ville hon ha hjälp att lägga ner den i påsen igen. Jätteskönt, jag var rädd att hon skulle vilja ha den till dockan eller åtminstone gå runt och slita i den när hon väl fick korn på den.

Tack också för jättetrevlig lunch AM, Koko och Telis. Jag har inget minne av att det gick att ha med sig Iris ut och äta för hon sov ju inte i vagnen och inte gick hon med på att sitta i knät heller utan man fick stå och hoppa med henne konstant för att hon inte skulle illvråla, alternativt sitta och amma.

Många kämpiga tankar här i tråden just nu annars. Inte lämpar sig några glada hurrarop heller.

• BrudSommar2006

Konstigt, jag loggar in automatiskt på den här datorn men nu fick jag helt plötsligt logga in, har aldrig hänt förr.

Har tagit semester idag, jag orkade helt enkelt inte gå till jobbet. Eller alltså, jag bestämde mig redan förra veckan att jag ville ha en dag hemma och pyssla den här veckan...

Lapinette, aj då, det lät ju så lovande för maken första gången men nu verkar han ha tröttnat lite? Det klart att det måste vara jobbigt att anstränga sig så en hel kväll varje vecka. Det lät som intressanta diskussioner i alla fall.

Liten, aha, inte för att jag har tänkt ge mig på massage i alla fall men jag vet ju att om man ska gå på spa så finns det inte så gott om behandlingar de går med på att göra på gravida av olika anledningar plus att jag har hört någonstans att det kan sätta igång förlossningen i förtid att massera rygg/rumpa.

Vi har väl inte helt bestämt oss men det lutar nog åt Astrid faktiskt. Vi kommer inte på något vi gillar mer i alla fall.

• BrudSommar2006

Sweet, det låter jobbigt att ha så stressigt, ser det ut att ljusna framöver om de senaste experimenten lyckas eller kommer det alltid att vara så här tror du? Ser ju hur forskarna på KI har det som jobbar sent och kommer in på helger och allt, måste vara jobbigt att få ihop det med familj.

Telis, vad roligt att vagnen är beställd, hur lång leveranstid är det?

När får man förresten hämta hem de där gratispaketen man brukar få på typ Babyland?

• BrudSommar2006

Det är ju tur, eller otroligt beroende på hur man ser det, att Iris inte har sådan där affektkramp för argare och ledsnare än hon kan bli tror jag det är helt omöjligt att bli!

• BrudSommar2006

PB, här är katterna också mina, maken skulle helt säkert gärna klara sig utan dem!

• BrudSommar2006

Här jagas då inga möss, om de mot förmodan kliver utanför ytterdörren så sitter de utanför och väntar på att bli insläppta igen! Mina föräldrars katt fångade faktiskt en mus i somras som hon gav till Oskar för att leka med så han började öva i somras i alla fall men sedan dess har jag inte sett mycket action på den fronten! Vet iofs inte hur lätt det är att hitta en mus här.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter