• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag hoppas du inte misstänker utomkveds. Om du tror det så ta ett gravtest.

• Lapinette

pb - det är superenkelt!

100 kolor
    4 dl ljus sirap
    3 msk eller à la Lapinette - 3 dl kakao
    5 dl vispgrädde
    4 1/2 dl socker

Blanda sirap och siktad kakao i en tjockbottnad gryta som rymmer minst 5 liter. Rör i övriga ingredienser.

Koka kolan utan lock i ungefär 40 minuter (jag kokade i 1 timma idag innan den var klar) till 125 grader eller gör ett kulprov, droppa kola i kallt vatten och se om det går att rulla en kula som är seg, då och då.

Häll upp kolan på en plåt med bakplåtspapper. När kolan har svalnat, skär den i bitar och vira in i papper.

• Lapinette

Jag fick också rysningar där du ställde frågan mugglan. Hur känns det och varför tror du att det är utomkveds? Förutom att jag konstant gick och blödde så var jag väldigt trött och orkeslös. Ville bara åka hem efter jobbet och lägga mig på soffan varje dag.

• Lapinette

Om du har ont mugglan måste du åka in till akuten! Det kan annars gå riktigt illa.

• Lapinette

Om du inte har jätteont och/eller feber så behöver du inte åka in akut men du måste få en tid imorgon för att kolla.

• Lapinette

muggles - I know the feeling ... jag som aldrig varit gravid testade positivt i 3 månader. Helt jäkla sjukt ... ville bara få ett minus.

• Lapinette

Lova mugglan att du åker in om du får ont. Det här är farliga grejer. Så länge det inte gör så ont och du inte har feber kan du vänta tills imorgon.

• Lapinette

Cicci - vad läskigt med krupp!!!

Sweet - vi kommer den 19:e som är en onsdag och stannar till söndag. Ska inte åka vidare någonstans utan enbart New York i 4 dagar. Det skulle ha varit en överraskning men jag kan ju inte låta bli att lägga näsan i blöt. Hotell ska han få fixa utan att jag lägger mig i ... tror jag .

Tinga - Sydkorea, enbart egoistiska skäl. Det är kortast kö, de kräver inte att man ska vara i landet i 6-8 månader som t ex Kenya, man får i regel små 6-10 mån och välmående barn och sen har jag hela tiden sagt att jag vill adoptera från Asien ... som är en del av mitt eget usrpung.

• Lapinette

Och vem vill inte ha en liten Sweet?!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter