• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tänka sig att både jag och nenne hakade upp oss på diskborstarna!

Måste bara berätta om min bussresa till jobbet igår. Har ofta små söta barn med på resan och en liten tjej såg en kompis (förmodligen till sin mamma) utanför så hon bankade och vinkade. Kvinnan utanför såg inget utan klev vidare i duggregnet. Chauffören som had uppmärksammat det hela stannade bussen och ropade på kvinnan och den lilla flickan + mamman vinkade, ropade och sa hej. Chauffören frågade om hon ville åka med men hon skulle vidare åt ett annat håll. Under tiden stoppade vi trafiken i rondellen på Karlaplan. Jag gick sedan med ett leende på läpparna till jobbet. Det finns trevliga busschauförer.

• Lapinette

Har inte hunnit (dålig undanflykt då jag hängt här hela dagen) läsa din blogg men är det blyghet så kan jag säga att det led min make av hela sin uppväxt och det är absolut ingen som tror mig när jag berättar det.

• Lapinette

Sweet - vet att jag sagt det förut men kan inte låta bli ... du har världens sötaste tjej!!!

• Lapinette

Måste säga en sak ... det är så jäkla fult med stora blygdläppar!!!! Sorry girls för min uppriktighet!

Tror inte maken slår Piggelin eller nenne i pratsamhet men han kan gå igång rejält ... bara vi pratar engelska. Blir det på svenska är han tyst.

• Lapinette

Sweet - faktum är att jag borde skicka över ett kort på mig när jag var liten så får du jämföra med E. Det finns definitivt likheter ... fast jag brukar alltid säga att jag var söt som liten ... sen gick det snett på vägen ! Hoppas det går bättre för E!

nenne ... vaaa??! Tycker du att vi pratar mycket?

• Lapinette

Är hemma nyårsdagen men vet inte i vilken kondition. Sticker till Thailand den 2 januari. Och är även hemma från den 28 dec fram till den 1 januari.

Är känd att snacka lite väl mycket ... men har faktiskt lugnat ned mig och blivit lite mer tillbakadragen ju äldre jag blivit.

• Lapinette

KRAM TILLBAKA Sweetan!

Själv ska jag packa ihop och dra hem till maken. Sen bär det av på spinning och mat ute. Åhhh... vad härligt med fredag!

• Lapinette

ja kram till dig med nennelainen! ha en skön helg!

• Lapinette

Följer den intressanta hårömma diskussionen. Annars ovanligt lugnt här inne .. alla är väl ute och lussar?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter