• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Helt galet om alla länder säger nej till adoption pga diabetes! Då borde dom väl lika gärna säga nej till rökare?

Själva födandet skulle jag definitivt kunna skippa men graviditeten tycker jag är superhäftig, jag är så tacksam över att jag fått uppleva en. Men då har jag ju haft en otroligt lätt graviditet hittills, jag förstår verkligen att det måste vara otroligt jobbigt med illamående, foglossning, hemorrojder, järnbrist, halsbränna och vad det nu kan vara.

• Telis

Här är det en timme kvar till fredagsfikat. Brukar ni äta Gustav Adolfsbakelser? Min mamma köpte alltid hem det fast jag själv brukar slarva med den traditionen.

• Telis

Lappis, sött som socker eller sött som i gulligt?

• Telis

Nenne, neeeeeej, vilket skit! Vill du ha receptet på min supergoda citronkladdkaka istället?

• Telis

porchez, ja det verkar vara slut på vaccinet nästan överallt här med. Jag hoppas att det kommer in mer snart för min man har inte fått något än och han tillhör en riskgrupp eftersom han har astma.

Men det var bra iallafall att det räcker med en dos så jäklarns ont i armen det gör.

• Telis

Nu blire det heeeeeeeeelg!!!

Puss och kram till alla!

• Telis

Ore, spara lite på krafterna till förlossningen också, det är inte klokt vad du jobbar där hemma!

MSW, skönt att operationen är avklarad och att du är hemma igen! Hoppas att återhämtningen går fort!

Grattis till skålen, AM, den var också jättefin!

Lappis, jag tror att det är väldigt vanligt att man funderar på om man verkligen fattat rätt beslut när man har tagit ett sånt stort beslut som ni har tagit. Jag tror absolut inte att du kommer att ångra dig om du inte försöker med homeopati, ni verkar ju ha landat så bra i adoptionsbeslutet och du har ju inte heller en väldigt stark längtan just efter att vara gravid eller nödvändigtvis få biologiska barn (även om jag självklart förstår sorgen över att inte få några). Jag tror att det är omöjligt att prova något nytt utan att genast börja få en massa förhoppningar igen och lägga en massa energi på om det funkat eller inte, vad man kan göra annorlunda osv. Men det är ju bara du själv som vet hur mycket du orkar och om det är värt det.

Fast jag är också otroligt skeptisk till homeopati så om det gällde en ny IVF-metod som verkade mycket bättre än dagens så kanske jag skulle säga att "det är klaaaart att du måste prova!"?

mugglan, hoppas att det gick suuuuuperbra på visningen idag och att ni aldrig mer behöver släppa in någon i lägenheten!

Nu jäklars hålls det tummar och tår och andan och allt man kan hålla för gosnosen!! Nu måste det vara nära testdagen. Hoppas, hoppas, hoppas!

• Telis

Idag har jag bakat lussekatter och dom blev jättegoda! Jag tycker så synd om er som har såna hang-ups om att man måste vänta till i december.

• Telis

september, det är ju svårt att säga emot någons magkänslor men jag hoppas verkligen att du har fel! Det är ju högst normalt annars att symptom kommer och går och att ens andra graviditet inte alls behöver vara likadan som den första. Jag hoppas att du inte behöver vänta alltför länge på att få svar!

muggles, fy f*n vilken öken med lägenhetsförsäljningen. Men det var ju positivt att det kom många på visningen, hoppas verkligen att dom bara spelade lite coola inför mäklaren och att det dyker upp lite bud idag!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter