Summan av kardemumman - livets väsentligheter
nenne, åh små barn från Ecuador är ju bara sååååå söta!!
nenne, åh små barn från Ecuador är ju bara sååååå söta!!
Nu har min man äntligen fått sin vaccinering. Han var med mig till MVC imorse och då visade det sig att dom vaccinerar även (blivande) pappor så då gick det på nolltid att få en spruta. Skönt att han också har det gjort.
På tal om män på MVC förresten - häromdagen när jag var på gynmottagningen på kvinnokliniken på stora sjukhuset så kom det en ensam kille som betalade, satte sig i väntrummet och blev uppropad med en väldigt "killigt" namn. Jag har funderat sen dess, vad gör en ensam kille på en gynmottagning?
Nej, nu måste jag jobba lite till.
Men visst fanns det någon annan fördel med FET? Intelligentare barn, barn utan allergier, eller nåt sånt? Jag minns banne mig inte, men det var nåt som var bra med FET gentemot färskförsök.
För övrigt hoppas jag att jag slipper någonsin få veta hur min svärmor låter när hon hulkar.
Oj, grattis till äggen, Blivande Fru L! Hoppas att det inte blev FÖR många nu utan att många blir befruktade som dom ska!
muggles, det finns installerat i vårt hus men vi har inte bestämt än om vi ska koppla in det. Det kostar ganska mycket i månaden tror jag och jag är lite osäker på hur stor risken är i vårt område, vi kommer att bo rätt tätt inpå grannarna.
Jag förstår om det är supertråkigt med allt snack om alla mina läkar- och barnmorskebesök men eftersom jag har börjat prata om dom så måste jag ju fortsätta rapportera. Idag har jag varit iväg på läkarbesöket angående planerat snitt och det gick inte alls som jag hade tänkt mig.
Jag gick visserligen därifrån med en remiss för kejsarsnitt precis som jag ville men jag hade ju velat ha en "utifall att" och sen prata vidare med aurorabarnmorskan om en vanlig förlossning. Jag var lite beredd på att dom inte skulle "ge bort" en snittid hur som helst utan att man kanske skulle vara tvungen att prata för det men istället var det som om läkaren övertalade MIG att jag skulle göra snitt.
Äh, jag vet inte, det blev ett jättekonstigt samtal. Jag är kanske lite för velig för att det ska funka ihop med sjukvårdens planering och resurser men det kändes som om jag tvingades välja redan idag mellan snitt och vaginal förlossning. Och eftersom jag är mer rädd för att bli nekad ett snitt, om det är det jag verkligen vill ha, än vad jag känner mig redo för en vanlig förlossning så kände jag mig tvungen att välja snittet.
Jag förstår ju att dom ändå inte kan tvinga mig till snitt oavsett vad vi bestämde idag men hela samtalet satte ändå lite myror i huvudet på mig.
Liten, mja, får och får. Läkaren jag träffade idag tyckte att jag skulle avboka tiden hos aurorabarnmorskan (hon antydde att det finns dom som behöver den tiden bättre än jag) men det är ju egentligen inte hon bestämmer det. Om jag inte avbokar den och går dit ändå så lär väl inte läkaren få veta det.
Det blev så snurrigt alltihop - läkaren antydde liksom att jag verkade ha bestämt mig för snitt (och så kanske jag lät också eftersom jag var rädd att dom skulle neka mig en tid) och när hon då säger att hon inte tror att jag kan ändra mig till en vanlig förlossning på bara två månader så börjar man ju undra om hon har rätt. Jag kanske bara vill ha dom där samtalen för att sen kunna säga att jag har försökt? Jag känner mig så himla snurrig nu på vad jag vill och inte vill och varför jag kanske tror mig vilja saker som jag kanske inte alls vill egentligen.
F*n, jag tycker såna där samtalsmänniskor bara krånglar till det i huvudet på mig istället för att räta ut saker.
AM, ja, visst är det så. Dom kan ju inte tvinga mig till ett snitt om jag inte vill. Fast hon gav mig liksom lite dåligt samvete genom att påpeka att man inte ska ta upp operationstider om man inte tänker utnyttja dom.
Jag ska få en tid hem i brevlådan så jag har inte fått en tid än, men hon sa att det blir sju dagar innan BF.
Liten, jo det är säkert bra att se saker från andra håll! Jag är nog bara lat som vill ha hjälp med svaren också.
Kan ni inte göra en badtunna och fylla den med en massa nonstop?