• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

September, jag är så ledsen att ni var tvungna att göra en skrapning men det var skönt att höra att det gått bra! Om man sövs måste det vara ett rejält ingrepp?

Ja, rapport från Blivande fru L nu, tack! Hur gick det med befruktningen och hur många blev det til frysen? Fick kliniken köpa in en ny frys bara för att få plats med alla era eskimåer?

Vickan, hur går det med illamåendet, var det bara tillfälligt igår? Coolt om dina föräldrar vill följa med som barnvakter på den grejen (om det nu är det jag tror det är)!

Hej Vänner, det är alltid så roligt när du tittar in!! Men vad trist att du har ont i ryggen. Hur går det på jobbet, kan du ta det lite lugnare nu?

Nenne, hoppas böjen kommer idag! Vad händer om det inte kommer nån, kan man göra FET ändå? Kan man ta Ovitrelle eller nåt sånt för att fejka en ÄL?

Igår fick vi ett brev hem med datum för snitt. Så surrealistiskt att veta vilken dag man ska få barn på (OM det nu blir snitt...).

Nu ska vi ut och titta på tapeter. Lördagskramar!

• Telis

Grattis, blivande fru L, till det fantastiskt fina resultatet!! Okej, det räcker inte till ett fotbollslag men väl till ett innebandylag. Nu håller vi tummarna!

Det är kladdigt med progesteronet tyvärr men man kan ta dom i baken istället om man hellre vill det, det är mindre kladdigt.

Snaily, ditt lilla, lilla lyllos! Jag vill också åka utför. Bara att få se lite snö vore fantastiskt. Datumet är inte hemligt, dels finns det inte så många att välja mellan eftersom planerade snitt görs ca en vecka innan BF och dels måste ni ju kunna hålla tummarna då. Det är satt den 13 januari.

AM, du som tycker att "more is more", den här kaffeservisen är kanske nåt för dig? www.metropol.se/auctions/detail.asp{5083894D-2CAA-435C-BF98-98DA36E8B64A}

• Telis

Blivande, fniss, jodå, helt allvarligt! Fast jag kom att det var dumt att ge ett sånt råd utan att tänka mig för. Här finns det två sorters progesteron, en är en kräm som kommer i en tub som man kör upp och sen trycker på för att få ut krämen på rätt ställe, och en som är vagitorier som är som paraffin. Det är nog bara den sista varianten som man kan välja var man ska ta, tuben med kräm hör nog bara hemma på ett ställe. Jag vet ju inte vilken sort det är du använder.

AM, jag tänkte väl att du skulle kunna lista ut vilken jag menade bland alla andra vita tråkserviser.

koko, stor kram, jag förstår om du inte orkar men det vore väldigt roligt om du kom!

AM, Frejis, Cicci, är det okej att ses vid Stureplan eller Östermalmstorg 11.30? Jag har haft ont i magen ett par dagar och tycker att det är jobbigt att gå så jag ses gärna någonstans där jag inte behöver gå så långt.

• Telis

AM, det blir jättebra!

muggles, jag kan bara hålla med. Jag vill vara ledig och så vill jag soooooooova. *gäsp*

• Telis

AM, jag har Frejis nummer så jag sms:ar henne.

• Telis

Nenne, åh hoppas, hoppas, hoppas att den lilla frysisen tinar upp ordentligt och mår som en liten prins(essa) på fredag!! Håller tummarna som f*n!

• Telis

Snorkis, grattis!

Tusen tack för lunchsällskapet igår, tjejer! Jag har inte bestämt mig än men det var iallafall jätteskönt att få ur sig allt man grubblat på. Lite klokare har jag nog blivit!

Tack Frejis för komplimangen! Fick du och Bumsis en lång dag på stan igår? Jag såg dig från bussen när jag var på väg hem från jobbet vid halv åtta-tiden.

Mrs B, urk för trassel med a-kassan! Hoppas det löser sig!

Snaily, jag känner igen det där med heltäckningsmattan och rökningen. Sist vi var i Oslo hamnade vi i ett rum med sån matta och som var inpyrt av gammal cigarettrök. Jätteäckligt! Fast rummet låg på 22:a våningen och hade storslagen utsikt över hela stan och Oslofjorden så vi kunde bara inte inte byta rum med risk att hamna på 2:a våningen ut mot parkeringen.

AM, hoppas inte Livia blir sjuk, det vore ju bara för trist!

Nenne, låter kanon med det där läkarbesöket!!

Nenne, nu är jag ingen läkare men jag vet att man kan få en blödning om det ena av två ägg lossnar. Men jag antar att det bara är om det först har fastnat, om det inte fastnar så borde det ju bara åka ut. Det är ju inte direkt så stort att det syns i trosorna. Min kusin fick två ägg insatta vid IVF och fick en blödning när det ena lossnade, det andra är nu en liten kille.

• Telis

Oj, vart tog ni vägen? Luktar jag illa eller? Rutten fisk kanske?

Nåja, jag måste iallafall jobba.

• Telis

Porchez och koko, sympatikramar!!

Cicci, förlåt om jag skrivit ditt namn fel, jag skäms i så fall!

Laktulos har jag provat men det var ju så himla äckligt. Brr, det måste finnas något bättre medel?

Passionsblomman, men det var inte så illa drömt! Det är ju faktiskt så att man kan ha svårt för att bli gravid om man har för högt testosteronvärde. Jag fick svara på lite frågor innan första IVF:en om jag hade ovanligt mycket kroppsbehåring och häftig humör.

BS, bra att tillväxt-UL:et gick bra, huvudsaken är ju att hon inte är för liten iallafall. Om hon nu blir lika stor som Iris så är det kanske lika bra att inte veta om det?

Jag har så grymt mycket att göra på jobbet nu för tiden så jag hinner inte alls in här. Så tråkigt, jag saknar er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter