• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga, tack för bilderna, vad goa och glada killarna ser ut! Jag laddar upp dom imorgon bitti, nu måste jag stupa i säng. *gäspar käken ur led*

• Telis

Så där, nu finns Tingas Piff och Puff i galleriet. Sicka små spjuvrar, man blir glad bara man ser dom!

Och så finns det en bild på Ores son. Han ser ut som han var värd den där jobbiga förlossningen. Förlåt att jag sett fotot förrän nu, Ore!

• Telis

Grattis, muggles! Så då vet man vad som händer hemma hos er i kväll då.

• Telis

Jag tycker också att det verkar rätt logiskt med en glad gubbe. Vad blir det när det inte blir en glad gubbe - en ledsen gubbe?

• Telis

Tinga, men det var ju sjutton också. Jag tyckte att jag dubbelkollade flera gånger. Nu är det fixat iallafall.

Lappis, men vad sjutton är det först sån väntetid för utredningen och sen tar den ändå 6 månader att genomföra?! Helt jäkla otroligt.

Nenne, sjuuuuuuuuuukt stoooooort lycka till imorgon!!!

• Telis

Vickan, på tal om närproducerat så fick jag den här länken idag:

Helt galet!

• Telis

Hej hej!

Jaaa, freeedag!!

Jag vet iallafall att när jag fick ett mms med nennes plus på så var det ta mig f*n det finaste mms jag någonsin fått! Stort, stort lycka till idag, nenne!!

• Telis

Nenne, det borde du ha gjort! Tjohoo, för det lilla tinade ägget, kom ihåg att tinade ägg som klarat upptiningen är starkare än färska, det här är en liten fighter!

Astrid är jättefint men min mormor hette det så det är lite för mycket gammal tant-namn för mig.

På tal om adventsljusstakar förresten (ja, jag ligger flera dagar efter i tråden ) så bryr jag mig inte så mycket om den med fyra levande ljus i och hur den ser ut. Däremot så älskar jag den elektriska adventsljusstaken som vi har i ett av våra fönster. Det är en sån Sten Bengtsson-ljusstake i design från 50-talet som är fullkomligt underbar tycker jag. En sån här: www.formodesign.com/ldb_ShowImgL.asp

Det är det tråkiga med att flytta i mitten av december, vi ska ju snart börja packa ner saker så då orkar jag inte packa upp julsakerna där vi bor nu för att sen plocka ner dom om två veckor igen. Så det blir inte mycket julpyntande hos oss i år tyvärr.

• Telis

Lappis, härligt med Thailandsresan, det ser ju hur fint ut som helst!! Men tråkigt med tanten, jag har suttit och hållt andan och tummarna hela veckan.

PB, kämpigt att behöva ha samma diskussion gång på gång, hoppas att karln fattar hur mycket bättre ditt sätt är nästa gång när han ser hur mycket smidigare allt flyter.

Snaily, stor kram!

• Telis

AM, ha en supernajs resa nu!!

EA, skit med BOM!

Härligt med Piff, Tinga! Jag hoppas verkligen att det håller i sig den här gången!

Hur går det för blivande fru L?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter