• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis, tänk om det räckte med bara envishet.

Men å andra sidan har jag en sån kompis som är så där envis och aldrig någonsin ser några problem med någonting, hon har alltid pratat om "när hon får barn" och inte "om hon får barn". Och inte sjutton hade hon några problem sen heller.

• Telis

Nenne, jag veeeet! Snart bara en månad kvar.

Måste njuta som sjutton nu sista tiden, det är så mysigt med magen och känna hur han lever där inne, jag vill inte bli av med den.

EA, "hemmagjord glögg" ... *stirrar drömskt på skärmen* Berätta, vad är den gjord på?

• Telis

EA, oj vilken annorlunda glögg! Men med dina anlag för tårtor och muffins så tror jag på dig, den är säkert jättegod även om den låter lite skum.

Ikväll måste det nog bli lite glögg hemma, vi har pyttelite kvar av en Blossa-sort som kom för ett par år sen med smak av vinteräpple som är underbar. Åsså lite pepparkakor med sån där mjukost med ädelostsmak till det. Mmmmmm, är det inte kväll snart?

• Telis

Nenne, hmm, mja, när Televinken väl är ute så är det klart att jag kanske föredrar att bli av med magen igen.

• Telis

Åh men GRATTIS, fru L!!! Vad roligt!! Hur mår du? Några symptom osv osv?!

• Telis

Hej Cicci!

Jösses vad läskigt både med fall ur gungan och att handtaget som gick av, sånt får ju bara inte hända! Hoppas att Skorpan klarade sig utan hjärnskakning!

Jo, om förlossningen sätter igång tidigare så ringer man och säger att man ska bli snittad och så får man komma dit med en gång och få det gjort. Dom kan göra så att värkarbetet avstannar (med Bricanyl tror jag) så att det inte blir jätteakut. Sen så tar ju en förlossning allt som oftast lång tid när man är förstagångsföderska så man ska hinna in och ändå kunna göra ett snitt.

Jag vet inte om förtidiga födslar hänger ihop med att barnen är stora redan tidigt men jag hoppas verkligen att han håller sig kvar där inne över jul och nyår iallafall.

• Telis

Oj, jobbigt med överstimuleringen, Bliv fru L! Men å andra sidan så är det ju perfekt att få börja en graviditet med att softa runt hemma.

• Telis

Åh, är det ingen som har lite arbetsmotivation över?! Jag vill bara sitta här i tråden och snacka skit och lyssna på Fru Ls symptomlista och koncentrera mig på knipa för Nenne. Men samtidigt har jag massor att göra på jobbet. Jag vill iiiiiiiinte jobba idag.

• Telis

Cicci, jag vet faktiskt inte hur dom ger Bricanylen. Men nu blir jag lite nervös, jag hoppas att han inte tänker komma i december. Hon som gjorde ultraljudet sa att vi kunde räkna med att han nog skulle hamna på drygt 4 kg vid BF så då borde han ju vara normalstor runt jul och nyår.

Lapinette skrev 2009-12-04 10:41:04 följande:
    Blivande ... mina symptom från tidigare ruvningar1.) mentala störningar
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter