• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Muggles, jag har gjort en massa listor med för- och nackdelar men det har inte hjälpt än iallafall. Man kan ju tyvärr inte bara gå på hur långa listorna blir, utan man måste ju vikta sakerna mot varandra och det är där det blir för svårt för lilla mig. Alltihop blir ju så hypotetiskt eftersom man inte vet om man ska jämföra en jättebra vaginal förlossning med ett dåligt snitt, eller en dålig vanlig förlossning med ett jättebra snitt osv.

AM, jättegärna lunch! Om någon kan räta ut mina trassliga tankar så är det du! Vilken dag som helst nästa vecka passar mig.

• Telis

Jag köpte nån krukväxt på Ikea för ett tag sen och när jag kom hem såg jag att det står att man ska kolla *varje dag* att den är fuktig för den får absolut inte torka ut. Det var ju en jädrigt smart krukväxt att köpa hem till oss! Maken och jag har vadslagning om hur länge den kommer att överleva. Jag ger den ett par veckor till men maken är optimist och tror att den klarar sig till jul.

• Telis

Måndag blir jättebra!

Åh, så du brukar också ha ihjäl orkidéer? Folk brukar säga till mig att det inte går men jag lyckas jämt.

• Telis

Ja, 11.30 blir bra. Undrar vad dom vid borden runt omkring kommer att tycka om våra lunchsamtalsämnen?

• Telis

Gomorron! Även om det är tveksamt att den är så god idag. Maken var på en jobbgrej igår och kom hem vid kl 2 och jag är precis som Vickan, har inga problem med att han är borta hela natten men om jag vet att han ska komma hem så är det lögn att sova.

Men det är ju iallafall FREEEEEDDAAAAAAG!!!!

Snaily, även om du frös om fötterna så måste du ju ha varit väldigt varm om högerarmen hela dagen iallafall.

Frejis och Cicci, klart att ni får följa med på lunch!

junilejon, jag har inte kollat den adressen än men jag ska göra det nu.

Visst var det någon som frågade om reglerna för galleriet häromdagen, Parnassia kanske? Enda kravet är att man är med själv på en bild. Så om du vill vara med så är det bara att du skickar ett foto på dig själv till mig (telemarkgrrl@gmail.com) så lägger jag upp den och skickar länken till galleriet till dig.

• Telis

junilejon, nej, jag har inte fått något mejl från dig?

• Telis

Herregud, jag blir alldeles MATT av vad folk orkar göra för att få barn.

• Telis

Vickan, du kan nog fråga din BM om det, hon ska ha kollat upp det.

• Telis

Snaily, tack, då har man lärt sig lite nytt idag med (det där med att man ska fråga vilket foder kossorna får först innan man ställer sig bakom.)

Snorkis, så du är också en nolla? (När det gäller blodgrupper alltså.)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter