Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ore - Vad spännande!!! Lycka till nu!!!!

Blivande - Grattis till så många äggblåsor, det kan ju bara bli hur många ägg som helst av det?! Superskoj! Jag ser fram emot flera rapporter.

Snaily - Vilket skit med tant och minus skönt att ni har IVF på g nu iaf så ni har något annat att fundera på. *kram*

Apropå löpning, har försökt börja med detta många gånger, men det är bara att konstatera att min kropp är inte skapt för det...Sista gången jag försökte springa tvingade jag min make att lova mig att om jag skulle få för mig något dylikt igen så ska han slå något hårt i huvudet på mig...

Ego - Mår bättre idag men är sliten, sitter och jobbar hemifrån. Fick en blodblandad flytning igår som varade i ca 5 min. Mycket skumt (kanske berodde på min kropps dåliga skick igår) . Trodde jag skulle få tant idag pga av det men tempen har inte dippat än så idag är det inte dags, hon kanske kommer imorgon som hon ska, det vore ju trevligt med lite punktlighet från damen ifråga.

• Snorkfröken77

(och nej, jag försöker varken lura er eller mig själv, jag är som vanligt lite förhoppningsfull och kommer antagligen bli jätteledsen när tantfan visar sig)

• Snorkfröken77

Tinga - kanske jag kan hjälpa till? Vi har också impregnerat våra soffor och köksstolarnas dynor med textilspray som fungerar superbra (vi har haft en chokladincident på ljusbeige dyna som gick jättebra)Vi köpte vår spray hos Mio, kostar mellan 125-200 tror jag, vårt varenda krona!

• Snorkfröken77

Lappis - Angående sprayen för textilier så har vi använt den sen vi köpte soffan (ljusbeige) och våra matstolar (ekstolar med beiga textildynor) och jag är supernöjd, vi har haft två allvarliga chokladincidenter och en rödvinsincident som har gått bra troligtvis pga sprayen. Spiller man vätska så pärlar det sig, mkt praktiskt och kladdigheter fäster liksom aldrig i tyget. Ett måste om man har ljusa möbler och kompisar/släktingar med kladdiga barn (och för fester för den delen)... Vi har köpt vår spray på Mio, men den har inte varit med drivgas som den som AM länkade till.

Rosa soffa - Me like!!! Skulle dock aldrig godkännas av maken.

Ore - Hoppas att allt går bra och att du snart får träffa din bebis

• Snorkfröken77

Herregud Nenne, helt sanslöst! Då får man faktiskt misströsta! Alla i min omgivning är ju inne på deras andra eller är färdiga, men det hjälps liksom inte. Gröna monstret i mig river och sliter så fort jag får veta/anar att någon är gravid...

Hej, jag heter Snorkfröken. Jag är en bitterfitta.

• Snorkfröken77

Ore - GRATTIS! hoppas att allt har gått bra och att ni mår bra! Ser fram emot en rapport sen!

• Snorkfröken77

Gomorron i tråden,

här kommer ett total ego-inlägg som hoppa över den som inte orkar läsa. Ingen mens än och det känns irriterat i paradiset, fick tid hos gyn på måndag. Är inte så sugen på en 40-dagars cykel igen där man ska hålla på att analysera allt, usch. Har precis som förra månaden lätt mensvärk då och då, men inte tillräckligt för att tanten ska vara på g. Inga spår i trosorna heller. Fick ju min blodiga flytning i söndags sen nada. Jag avskyr att vänta och ha tålamod, hoppas tanten kommer i helgen.

Nu ska jag gå kurs och lära mig om PUL, ska bli intressant.

Over and out.

• Snorkfröken77

Muggles & Nenne - Nej, inte testat, borde haft mensen i tisdags, så det känns lite tidigt än. Nidis, det förehåller jag mig till som jultomten, har hört många prata om det (FL) men få har upplevt det. Du Muggles är nog den enda jag vet. Fast å andra sidan är det ju inget man tar upp vid lunchen på jobbet Men jag tycker att det är för sent för att vara en nidis, det var ju på dag 25, fast å andra sidan vet jag ju inte exakt när jag hade ÄL. Hmmm, OM det skulle varit en nidis, när kan man testa då och få ett säkert resultat?

Blivande - 33!!!! Helt galet, är det normalt? Det vore ju märkligt om inte en hel drös av dem blev befruktade? Tummarna hålls hårt här, när får du veta?

Nenne - Vilken Dermalogicakräm använder du och vilken rengöring använder du?

• Snorkfröken77

Muggles - Ja, jag har ju haft en enda cykel a 40 dagar annars har jag ca 27 dagar. Tycker också nidis verkar vara ovanligt, men det är coolt att någon verkligen upplevt det (det var ÄL-blödningar som blev vanligare har jag för mig)

Jaja, den som lever för se

• Snorkfröken77

muggles - Vi har larm, mest för att få klistermärken Jag tror det är det viktigaste och har mest en avskräckande effekt.

Apropå på kräm, Decleor har en kräm som är mumma för torr hud: www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=115&artnr=A18863&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2
    Har haft den som stöd på vintern när jag börjat blivit fnasig.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter