Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Nenne: puh, vilken tur! Det är ju i det gröna skåpet som bajset ska hamna.
Nenne: puh, vilken tur! Det är ju i det gröna skåpet som bajset ska hamna.
bajs på tyska: bajsch
åååhhhhh, jag har så korkade kunder! Det är den tyska devisen "det enda som stör oss är kunden"
Fasen, känner mig riktigt ettrig idag
smygläsare på tyska: smauchleuser
visste ni att det är i det röda skåpet man hittar smygläsarna?! jag hade inte fattat det innan...
*idag är det fredagsmyyyyyyyyyyyyyyssssss...*
Helt rubbat att man inte får adoptera som diabetiker (min mamma är det och jag vet precis vad det innebär) men är det inte bara vissa länder som förbjuder det, type Kina och så? El är det ett generellt förbud?
BS: nej jag vet för jag hade tänkte testa med stickor och man ska ju börja på dag 10. Men jag var så deppig över det här med lgh förra veckan så jag orkade inte tänka på ngt annat och dessutom har jag alltid förr haft ÄL på dag 14 och då slösar man ju bort ett antal stickor. Men sedan hade jag typiskt ÄL-ont för en vecka sedan (och då var det ju redan försent att testa för när ÄL-ontet kommer då har ju hormonet gått ner redan). Sedan testade jag faktiskt på dag 14 för att kolla men ingen böj. Så antingen hade jag för första ggn en tidig ÄL el ingen ÄL alls...
Intressant va?! Men faktiskt väldigt oT (onTopic)
För mig var det inte själva födandet som var det viktiga (eg ett rätt onödigt steg tycker jag ) men jag ville känna hur det kändes att vara gravid. Och det är jag glad att jag fått uppleva. Men annars hade jag absolut adopterat för att få själva barnet, det är ju ändå det som är det viktiga.
Och tyskan är såklart genuin - så passa på och lär er nu era messerschmidts!
Parnassia: välkommen och hur kom du på ditt nick?!
Förresten kom jag på att Moa faktiskt är med i bilden som jag har som avatar - hon låg i magen då så hon finns under den där blåa skidjackan Har jag aldrig tänkt på förut.
Jipppiiiiiiiiiiiiieeeeeee - vad kul det ska bli att städa och piffa lägenheten imorgon igen! Och vi får köpa ännu fler färgglada paprikor - TJOHOOOOO! (Har du ngt tips om extrapris EA?)