• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Kängu: instämmer!

Izzie: oj tack för de orden! Men självsäker - jag...? Njae. Fast man blir tuffare med åren och varje gång man gör en lyckad förhandling så blir man lite mer säker såklart. Maken var väldigt stolt över mig
    Läskigt med ansiktsförlamning!! Hoppas det inte är ngt allvarligt.

Tinga: ja som Kängu skriver så är det nog ett av flera bakslag. Men nu har han ju börjat äta och det borde inte dröja länge innan han kommer ur sin tillfälliga matvägran och börjar äta igen. Kramar!

• muggles

Själv ska jag på AW ikväll med gamla kollegor (de har en AW-grupp på LinkedIn så nu är man med i ytterligare ett internetforum suck). Och imorgon ska jag på vinshopping med singelväninnan - kul!

• muggles

Nennelainen: har tänkt på dig och undrat hur du har det! Kram på dig och visst får du böjelainen!

Tinga: vinshopping innebär stränga regler. Man kombinerar shopping med att dricka vin men man får inte ta det första glaset vin förrän alla deltagare har minst en påse (dvs köpt ngt). I värsta fall får man köpa strumpor el ngt annat nödvändigt om man inte hittar ngt annat och om vinsuget sätter in Det är en väldigt trevlig aktivitet - man blir härligt avslappnad i affären sedan Det enda kruxiga är att man kan bli sittandes på ngn trevlig vinstuga för länge och missa en massa shopping!

• muggles
    kängu skrev 2009-11-15 20:23:33 följande:
    Tyvärr gillar jag inte att springa, annars är ju det kanon just för att man kan göra det när som helst! Men kanske att jag ska ge det ett försök till, har du några tips som gör springandet roligare??
    Köp en billig musikspelare och lägg in lite bra springmusik i den - sedan går det som en dans att springa 30-45 min! Själv kör jag mkt The Ark och Sounds när jag springer - bra tempo.
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-16 08:44:11 följande:
    mugglanjag vet inte om jag skrivit det redan eller om jag bara tänkt vackra tankar medan jag smygläst men GRATTIS TILL FÖRSÄLJNINGEN! *krulltrumpeter*
    Fast jAg vill ha knulltrumpeter...
  • muggles

Tack Nenne - dig kan man lita på!

Nu har jag varit och tagit sprutan, går och väntar på att få ont i armen...

• muggles

Sept: stackars dig som ska gå hela veckan och vänta...

• muggles

Cicci: kul att du tittade in. Vad härligt det låter med lillan, att hon är glad! Vill också ha en ny bebis...
    Ang maten så äter Moa väldigt mkt mindre nu än hon gjort innan och hon är mkt mer kräsen också. Hon har alltid varit glad i mat och ätit "allt" men nu är det andra bullar. Men ngt som funkar rätt bra är att köra tricket "en för mamma, en för pappa, ..." och så kör vi runt alla dagiskompisar och -fröknar, till slut har hon fått i sig hela portionen. Men hennes portioner är minimala nu och hon smalnar av månad för månad för hon växer ju på längden. Men jag försöker att låta bli att truga för jag har hört att de kan börja trotsa som fasen med maten om de märker hur viktigt det är för föräldern att de äter Jag försöker tänka att hon äter så att hon klarar sig och de går runt på väldigt lite verkar det som. Men det är klart att det är jättesvårt, speciellt om de inte vill äta alls...

• muggles

När får man ont i armen om man får det? Jag känner fortf ingenting...

• muggles

Rosa soffa - USCH!

BS: vi har en tygsoffa i ganska grovt tyg och vi har impregnerat tyget med ett medel som vi fick på köpet när vi köpte soffan (el rättare som maken förhandlade sig till ) - det funkar skitbra! När Moa ngn gång spillt välling så sjunker den inte in i tyget utan man hinner torka bort det. Dessutom är tyget lite melerat så det syns inte så tydligt om det skulle vara en fläck.

Ore: stort lycka till! Med den inställningen kommer det gå super!

Jag har inte ett dugg ont i armen faktiskt, gött. Var precis och tränade och det gick hur bra som helst.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter