• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Fast jag vill aldrig flytta mer sedan. De får bära ut mig till ålderdomshemmet (och då är jag ändå så senil att jag inte märker ngt).

• muggles

PB: vilket skick är huset i annars? Är det fräscht när det gäller tak, grund, dränering mm? Det låter på dig som att det är mest ytskikt som behöver göras om? I så fall är det ju rätt bra ändå...

• muggles

PB: jag menar, jag har ju sett det på bild men det är svårt att på bild avgöra det verkligen skicket... Förstår verkligen att du inte vill att din svårmor inreder åt dig, huga! Kan du inte hänga lite vitlök i gardinstängerna så hon inte kommer i närheten...?

Nä om man skulle gå och spana in lite pung snart...?

• muggles

junilejon: Ciccis hus var nog sådär 300kvm++ och en tomt på - hur stor var den nu igen - x antal tusen kvm har jag för mig.

• muggles

Usch nu har jag dåligt samvete. Jag borde ha skrivit lite i Moas dagbok (hon har sagt roliga saker på senaste). Jag skriver ganska sällan men det är roligt i efterhand att se hur hon har utvecklats, så det är roligt att ha det men inte så roligt att göra...

• muggles

koko: jag tror också på hopkok av metoder, att man väljer det som passar en själv (och barnet!). Lycka till! Det tog tid med Moa också men nu sover hon som en gudinna, tom när hon är sjuk. Så det är värt kämpandet. Det jag sett av föräldrar som inte tar tag i det är att beteendet består... (el visst går det över, vuxna sover ju hela nätter och tonåringar likaså men vem har lust att vänta i flera år?!).

• muggles

Du Snorkis: ursäkta att jag undrar men hade du redan testat minus? För det där låter liiite som att det kunde ha varit en nidis (som jag har haft 2 ggr).

• muggles

Nenne-darling: vi kommer på samma kalas!!!! (sa man alltid när jag var liten)

• muggles

Fasen det var för mörkt igår för att kunna undersöka det där med pungens rörelser - det innebär nog nya försök i helgen...

• muggles
    FruCicci skrev 2009-11-19 09:47:40 följande:
    Mugglan!!Duu får gärna komma hit och se om du lyckas få Victor att sova!Jag har provat allt, och jag är en envis människa som bara ser saker positivt när det gäller iaf mina barn, men det går verkligen inte att få honom att sova en hel natt.Det är inga som helst problem att somna, han bara går och lägger sig utan saga och allt, och somnar bums, de få gångerna han ine somnat ligger han kvar i sin sägn och vilar, sen somnar han ju.Jag tror Victor är lättväkt helt enkelt på natten. Han vaknar av att han vänder sig eller liknande... hittar ingen annan förklaring.Han sover ju kanon i vagnen med polisbilars sirener på och trafik mm, så jag fattar inte riktigt hur det går ihop.Nåväl, barn är olika och jag tror dessvärre inte att alla barn kan sova på natten med envist kämpande, Victor är bevis på det.Liten, när jag var gravid med barnen så var jag ständdigt förlyld, man får ju allt som gravid eftersom imunförsvaret är så skruttit.
    Jag håller med dig, det är klart att metoder funkar nog inte på alla barn men jag skulle tro att de funkar på 90-95%. Men precis som att det finns barn som bara sover av sig själva finns det säkert barn som inte kan det trots "metoder", det finns ju alltid ytterligheter på skalan. Men de allra flesta barn kan bli hjälpta av metoder, tror jag.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter