• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis: det är svårt att veta vad man vill när man aldrig varit med om det förut och du inte vet alla parametrar än. Kan du inte spalta upp fördelarna och nackdelarna med snitt vs vaginalt i två listor? (Kanske du redan har gjort?) Själv tyckte jag att nackdelarna med snitt övervägde både för barnet och för mig men du kanske ser helt annorlunda på det. Jag vet inte om två logiska listor kan få dig att komma närmare ett beslut. Men så länge du känner dig så här velig bör du nog utnyttja aurora-BM minst en gång till...

• muggles

(Det är inte så att jag är emot snitt i allmänhet. Jag förstår tex AMs beslut att välja snitt och i hennes sits hade jag nog också gjort det.)

• muggles

EA: jag är kass på blommor i allmänhet men har en hibiskus som väl inte är världens vackraste men som har mkt affektionsvärde för mig - den har hängt med rätt länge. Tricket är nog som PB säger att låta den torka upp emellanåt (så blir det av naturliga skäl hemma hos oss ). Så självvattnande kruka vet jag inte - är det inte kontinuerlig bevattning på dem? Jag ska eg inte lägga mig i ämnet men just hibiskus har jag ju faktiskt lyckats med...

• muggles

Lappis: jag vet inte min blodgrupp (trots att jag varit gravid och borde veta), jag har glömt vilken det var. Ska vi bilda klubb?!

Cicci: hjälp vad jobbigt att vara bakis!

Jag är så satans trött denna veckan trots att jag lagt mig tidigt och sovit jättebra - är det mörkret tro?

• muggles

Vickan: nej inte direkt

Vi var i vårt hus igår och tittade - vilken underlig känsla. Jag tror itne jag känslomässigt tagit in att vi ska bo där om bara 2 mån - trots att vi redan börjat säga upp en massa avtal och skaffa nya (el, bredband mm).

• muggles

Lappis: ingen ånger, känner mig förväntansfull men samtidigt känns det väldigt abstrakt.

• muggles

Telis: jag förstår att det kanske inte hjälper med listor i ditt fall. Det är nog himla bra att diskutera med AM och Frejis som själva har gjort snitt - jag tror beslutet kommer att mogna fram så småningom.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-20 13:17:04 följande:
    AMtack, men jag vet inte var jag ska klistra in html-koden. Så här säger den när jag försöker:Åtgärda felen nedan och skicka mallen igen.Din mall kunde inte tolkas eftersom den inte är giltig. Kontrollera att alla XML-element har avslutats ordentligt. XML-felmeddelande: The markup in the document following the root element must be well-formed.Vad har jag gjort för fel?!? Jag kan INGENTING om kodning
    Nenne: XML ser ut såhär om du öppnar det i tex Notepad:
    text text text dvs en öppnings-tag sedan text sedan en slutar-tag.
    För att vara "wellformed" måste varje tag avslutas med en tag.
    Så om XML:en ser ut såhär:
    text text text
    ( saknas) så är den inte wellformed.
  • muggles

VA?! Tog den bort mina xml-taggar???????? Vad är det med programmerarna på BT?!

Försöker igen
    text text text

• muggles

Aha.

Wellformed XML:
    text text text

Icke-wellformed, att slut-taggen saknad tex:
    text text text

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter