• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis: Vilken koll du har! Själv hade jag fyllt i det i min kalender så jag såg det i mobilen i morse (annars hade jag nog glömt det). Hon ska få glass idag.

Igår fick hon sprutan så nu är hela familjen vaccinerad. Skönt! En av mina jobbarkompisar ska inte vaccinera sina barn pga att det är kvicksilver i vaccinet hörde jag via omvägar. Jag har läst att det är kvicksilver motsvarande 2 port lax i en dos och barn får väl en halv dos - så en portion lax då. Verkar ju vara ett välgrundat beslut...

• muggles

Nenne: men herregud hur många kompisar har du?! Har inte alla redan fått...? El är de inne på sin andra, tredje runda? Usch vad bittert.

• muggles

Frullan: jag förstår faktiskt vad du menar och det är ju skit att du ska behöva känna så. Men alla har vi väl vår ryggsäck och olika problem och förhoppningsvis får du bra hjälp med dina tankar och kan så småningom komma över det. Förmodligen skulle du projicera dina tankar på ngt annat om du fick en dotter till slut (el vad säger psykologen om det)?

Nenne: men det var då helsicke vad många par som har fått barn i er närhet!!! Jag tror inte ens jag känner så många... Jag har några bekanta som fick barn samtidigt med mig (våra första) och som nu väntar sitt andra typ i januari. Det känns rätt surt men än så länge så har jag kunnat hantera det någorlunda. Men det är ju lite annorlunda för mig för jag har ju iaf ett barn (även om jag längtar efter ett till och jag håller med PB om att den längtan kan vara nog så stark).

• muggles

BS: inget nytt fr Ore. Förmodligen har hon fullt upp med amning och kanske hennes man som sms:ar till släkt och vänner(?) - och han har inte mitt nr vad jag vet Men helt klart har det hänt ngt eftersom hon inte var inne alls igår och hon hade ju lovat rapportera varje dag.

Parnassia: läskigt med ontet - hoppas att de hittar ngt!

• muggles
    _koko_ skrev 2009-11-18 10:01:48 följande:
    Jag som är lite mer negativt lagd för tillfället undrar vem jag försökte lura med "När han sover sover han dock bra"?? Pfff, han är lättväckt och skitsvår att söva om (han kan gärna nästan somna och sen sätta igång och skrika igen, allt för att göra mamma extra frustrerad), låter det som någon som sover bra?
    Låter som Moa när hon var så liten... Det kommer att bli bättre (blir nog bättre tidigare om du försöker köra ngn metod på honom ganska snart). Har du försökt "avskärma" honom när han ska sova - dvs täcka över vagnen så han inte ser ut om han sover i vagnen, mörka ner rummet om han sover i sin säng? Moa hade jättesvårt att somna om hon såg ngt intressant, då var hon bara vaken hur länge som helst och låg och tittade.
  • muggles

BS: nej ingen ÄL än, bara en vecka sedan tanten dök upp...

• muggles

Ores man hälsar att hon födde en son (AM!) igår eftermiddag, hon återkommer med detaljer så fort hon kommit hem

• muggles
    Lapinette skrev 2009-11-18 13:31:40 följande:
    mugglan - gratta från oss!
    Jepp det gjorde jag direkt!
  • muggles

Parnassia: ulka känner jag igen här från Bästkusten...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter