Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Vickan du får nog förklara mera om vi ska förstå?!
Vickan du får nog förklara mera om vi ska förstå?!
Oj, vad det är lugnt här! Har alla tagit julledigt eller sprungit iväg på julbord? Själv har jag börjat känna vittringen av julledigt och har börjat dra i bromsen. Inga mer övertidstimmar det här året.
Tittar ut genom fönstret och förstår att jag och Parnassia inte bor i samma stad. För i Stockholm snöar det.
Kejsarsnittskurs det låter nästan som matlagning .
Izzie - *vinkar* det var länge sen!
EA - låter jobbigt med baken. Själv har jag också för hårda muskler där men det blir värk i rygg och nacke istället. Vår naprapat har precis varit här och som jag trodde var jag extra hård i nacken efter all stress/jobb jag haft den senaste månaden. Han var dock ovanligt "snäll" emot mig då jag precis tagit nöff-nöff sprutan.
Och angående buskens vara eller inte vara så följer jag roat den diskussionen och lägger till "behöver inte bry mig om min buske" till plussidan för att aldrig bli gravid.
Skrämde jag iväg alla?!
Liten - vad skönt att mindre verkar vara frisk!
Ja min rygg och nacke behövde massage .. men jösses vad trött jag blev nu och så jädrans omotiverad. Har ju fortfarande en del jobb kvar att göra detta år ... men idag lyckas jag inte få någonting färdigt. Känner bara för att gå hem och lägga mig på soffan. Har uppfyllt min "att göra" kvot för 2009 dvs jag vill inte göra någonting de sista dagarna på året.
Det låter intressant Telis. Går man inte igenom sånt med par som även väljer att föda "normalt"?
Izzie - stressa inte ihjäl dig. Vet du åtminstone vad du ska köpa, det brukar underlätta.
Själv blev vi klara med julklapparn i lördags och har enbart min brors 50-års present kvar att inhandla (vi vet vad vi ska köpa).
Morning ladies,
Snaily - vilket hattande det blir för din make men skönt att du slipper det .
Telis - vad snabba ni har varit! Tapetserat, målat och packat ned. Känns det bra?!
Liten - vad jobbigt med Mindre. Hoppas hon får igen aptitet efter att ha varit ute och åkt pulka.
Ego - min busskompis som har varit borta i en dryg vecka dök upp imorse och jag hade rätt (måste ha drömt det i natt för jag pratade om det imorse med maken) - hon är gravid. De gifte sig i somras så det är nog typ det fjärde försöket. Precis så där som det ska funka. Varför funkar det inte så för alla?
Izzie - julen blir i Frankrike i år (vartannat år). Ska bli skönt att få åka ned och bli omhändertagen av svärmor men själva julfirandet blir lätt kaotiskt med ett gäng "tanter" och två barn som springer omkring som de vore uppskruvade Duracellkaniner.