Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Snaily
    hahah, du hade nog missat det ändå bara du hade blinkat, det tog två minuter sen var den nedbränd. *gömmer tändaren*

tinga
    åååh vad avundsjuk jag är på er tråddejt!

• nennesjuttioåtta

klart bocken ska brinna, annars hade INGEN vetat om att den fanns, så stor är den inte.

• nennesjuttioåtta

*bränn, bränn, bränn*

Tinga
    tack!

• nennesjuttioåtta

Telis
    vad snällt! Tiden finns ju tyvärr inte men jag är skitsugen att se ert nya hus! Och Televinken! KOM UT! HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Ousie
    Vad tråkigt att du inte fick jobbet! Men OM det hade funnits pengar, hade du fått det då? Det kanske vänder...

muggles

• nennesjuttioåtta

Oupsie
    ja men vad skönt att veta ändå att de ville ha dig men inte kunde! Som sagt, det kan ju vända och då ringer de!!! Jag hatar också att söka jobb, pest och pina,

• nennesjuttioåtta

Nu stänger jag av datorn för ett par dagar (säkert ända till juldagen. )

Varma julkramar, GOD JUL!!!!

• nennesjuttioåtta

howdy hooo och god fortsättning

Allt bra här, tädar och fixar och trixar inför nyår. Besöket dyker upp i morgon!

Berättandet gick väl... sådär.
    svärfar är ju ett spektakel i sig så det var väl inte att förvänta sig annat. Han ska ju vara så jävla rolig så när han missat ståhejet med vår bulle i ugnen (samtidigt som Jansson, herregud den hölll på att ta eld!) blev hans spontana reaktion att han skulle skälla på mig eftersom jag hade lovat (aldrig i helvete) att jag skulle berätta för honom FÖRST. :_?Ni som var med när vi gifte oss minns kanske att han sa till mig att vi kunde ha sparat pengarna och gett honom det han ville ha och då svarade jag att han skulle nog bli varse om när vi skulle ha barn och då sa han: bara jag får veta det först. Så jag sa nu att jag inte tyckte att han förtjänade att höra något öht och sen pratade P med sin mamma och berättade allt för hon hade inte hört det så hon blev lite matt på honom med. Jävla *PIIP* men men, han är som han är.

Min familj drog vi en snapsvisa för: Hej tomtegubbar slå i glasen nu ska jag va lite lustig ? hej tomtegubbar slå i glasen vi ska ha barn i augusti,,, så det blev stor skål och glada tillrop i säkert hela 3 sekunder sen började det pratas om annat. Men sen hade vi ett bra samtal med min mamma om allt vi gått igenom (mest om andra som adopterat som hon kunde relatera till.

men men syskonen blev nog gladast! Det känns på det hela bra.

• nennesjuttioåtta

ni verkar ha haft det bra iaf! Jag är ledig den är veckan, så skönt! Vi ska flytta med jbbbet direkt efter nyår in till stan så det känns skitbra!!

Måste väl bara förtydiga för bl a snorkis...

Jag menar inte att man inte ska få klaga, men jag kan dra en metafor. Jag klagar ofta på mitt jobb. Men jag skulle aldrig klaga på att jag HAR ett jobb. Jag vill ha jobbet, men vissa saker som kommer med det ... är ju inte lika kul. Men det är ju inte så kul för de som INTE hr jobb att höra att man hatar att jobba. För då tycker jag att man kan säga upp sig och prova på att vara arbetslös ett tag.

Eller barn. Ingen hatar ju att ha barn, men det är inte alltid så kul med dem. Trots, matvägran, sömnproblem, kolik...

Framgår det vad jag menar?

Alltså: Graviditeten är fantastisk grej att få vara med om, men det som följer MED den är inte alltid lajbans. Då mår jag hellre illa för en god sa än har ständig hjärtesorg och depression för att jag aldrig blir gravid.

• nennesjuttioåtta

äh, det där blev inte heller så tydligt.

Lappis!! Snart dags för Thailandstrippen! GÖTTTTTT!!!!

Btw jag behöver receptet igen på telis amarettofruktgrejs, om någon välig själ har det. Eller Lappis fondant också, jag kan itne bestämma mig fr vad vi ska göra till nyår...

• nennesjuttioåtta

vickan & lappis
    ärkenolla var ordet. Men han inser ju inte själv att man tar illa upp. Och jag blev jävligt förbannad och sa inte riktigt allt jag ville men han förstår ju inte sånt ändå. han är ju bara "rolig". HA. Ha.

Vickan
    jaaaa, bra idé av Telis! Vem har sagt att du måste vara ledig så länge om du nu ändå bara kommer längta till jobbet? Din man vill kanske vara ledig aplänge istället? Är det efter nyår ni får veta om hans jobb..?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter