• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Sorry, jag menar så klart måndag - tisdag + måndag - tisdag och sen drar vi. Men det är otroligt korta veckor.

• Lapinette

Jag drack nästan enbart ananasjuice när jag var i Thailand förutom på själva nyår då det slank ned någon drink.

Telis - ja, Frankrike först och då är det ju bara måndag + tisdag (förutom idag) kvar att jobba.

AM - åker ni rakt söderut så blir det ingen jetlag ... ett tips!

• Lapinette

nenne - håller med helt UUUUNDERBART!!!!

ego - nu har ÄNTLIGEN soctanten ringt och de har fått våra papper och vi står i kö!!!

Och nu öppnar maken balkongdörren bakom mig för att ta foton på snön som ligger på taken. Iiiiii, det är kallt!

• Lapinette

Nu står vi i kö för utredning .... siktar in mig på lååång väntan men ska fördriva tiden med några resor och så ska jag läsa in mig mer på adoption (artiklar samt köpa några böcker).

• Lapinette

Ja, idag har vi något att fira steg 1 på adoptionslistan är avklarad!

• Lapinette

Telis - jag trodde i min enfald att utredningen skulle ta ca en månad eftersom det är ca fyra träffar man ska ha men det vi fått höra från våra vänner som nyligen adopterat så är det typ en träff i månaden pga tidsbrist. Soc tanterna har inte endast hand om adoptioner utan ska även lösa familjekonflikter och hjälpa barn som hamnat snett. Har förstått från en kompis som jobbar exakt med detta att adoptionsutredningarna är den roliga delen ... den positiva i hennes jobb.

• Lapinette

nenne - exakt! Fast inte just nu utan när det är vår tur ... någon gång i vår gissar jag.

• Lapinette

Försöker att inte stressa på, eftersom det inte går utan bara gör mig frustrerad. Utan tänka att kön till Korea troligen kommer att bli längre så när vi väl är klara är det 2,5 års kö ... och det blir nog ganska så lagom för oss.

• Lapinette

Ja, vad nära det är Telis!!!! När var snittet planerat, den 13 januari har jag för mig. Så jag hinner hem till nennes VUL och Televinkens födelse.

• Lapinette

Så jag mindes rätt Telis. Jag hinner hem från Thailand för att hålla tummarna!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter