• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Och här sluddar kaninen in!!! Det var tag 2 betala för 1 gällande all alkolhol på lunchstället idag. Ja ni som har brunchat kanske känner till Elverket. De har sådan övertalningsförmåga så jag och kollegan tog ett glas Sancerre ... mer verkar det inte behövas en tisdagslunch.

• Lapinette

Måste bara säga att efter att ha läst en av Sweets favoritbloggar och även hon varit hos Ciccis kompis läkare så har jag nu ringt och ska dit för ett första besök i nästa vecka! Det blir då en vanlig gyntid och så hoppas jag att jag sedan får kolla min livmoder. Sweets bloggkompis fick diagnosen - kan inte bli gravid pga för liten livmoder. Tack och hej! Efter 5 IVF och 3 FET. Hon är inte bitter eftersom hon har en liten son från Korea och nu precis skickat iväg papper för ett syskon.

• Lapinette

Parnassia - jag vet inte riktigt vad jag vill höra faktiskt. Kom just på att SHIIIT, jag kommer att ha mens i nästa vecka. Ska jag gå ändå? Har aldrig varit på gynbesök när jag blödigt ... ja förutom när jag hade utomkveds för då blödde jag ju konstant lite grann.

• Lapinette

Vänner - nej, vet inte riktigt vad jag vill höra som sagt. Men det får vi ta när domen kommer.

Undrar bara dock om jag ska gå om jag har mens? Vet ju inte ens om första besöket innebär ett hopp upp i gynstolen eller ej.

• Lapinette

Snacka om knepig familj man har. Min pappa sitter och Skypar mig på franska! Har bett honom att skriva på svenska men han insisterar på att svara på franska. Han har börjat läsa franska sen han var här i september. Snurriga familjen!

• Lapinette

Vickan - min pappa pratar inte franska utan använder någon internetsida för att översätta och så blir det hej kom och hjälp mig.

• Lapinette

Vickan - japp! Något förvirrande blir det.

• Lapinette

nenne - dags att dö i gullighetsutslag. Pappa har börjat läsa franska sen han var här och träffade min make för första gången (nu i september).

Ja... jag vet vill inte ge mig in i karusellen igen så det är verkligen med tvetydighet jag går dit.

Du måste berätta om de reagerade så som du trodde. Ibland kan faktiskt föräldrar överraska!

• Lapinette

Tinga - låter så jobbigt och frustrerande. När är det de ska börja på dagis?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter