• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

Läste era galna inlägg om vissa kroppsfunktioner igår . Jobbigt att det blivit så illa Nenne.

Min hund, hon fiser inte så ofta, men när hon väl gör det så vänder hon ofta på huvudet mot rumpan och tittar, precis som "Vad tusan var det där" . Knäppa hund .

• snaily

Oupsie
    Ja, det är väl mest fördelar med att han är så kär i folk, och framför allt barn - han blir helt till sig i trasorna bara han hör barnröster på håll. Syrrans yngsta barn håller han på och älskar ihjäl nästan när vi är där. (det där lät perverst, menade inte så illa som det lät )
    Fast jobbigt såklart när man träffar folk som inte gillar hundar/är hundrädda/inte gillar hundar som hoppar. Försökt uppfostra mina kollegor och vänner och familj att INTE hälsa så överdrivet på honom för att inte uppmuntra hoppandet, men du vet hur det är... Det är mycket svårare att uppfostra folk än hundar!

• Mrs  B

Här kommer en nysande fru inhoppande.....

Trodde förkylningen var på väg bort men sitter nu och nyser och snorar igen......
    Så typiskt nu när man har jobb inbokat men det får ju gå det också.

Nu har även jag tittat på "En skör tråd" (? hette den väl eller)
    Tyckte att det var lite jobbigt emellanåt och tankarna återkom till vårt MF ett par gånger. Hade ju också vår son i sängen och tog kort på honom innan sköterskorna tog hand om honom.
    Årsdagen börjar dessutom närma sig.......

Lappis
    Ha en underbar kväll ikväll!!!!!

Parnassia
    Här händer också alltid en massa extra när maken är borta....

Snaily
    Härligt med skidor.

• Fru E

Tillbaka från att vara flytthjälp med magen mätt av grillad korv utomhus. Är något speciellt med att grilla korv ute mitt i vintern

Konstaterade även att jag inte är det minsta avundsjuk på våra grannar som ska bo i en friggebod med separat byggbod i mer än ett år medan de bygger på sitt hus. Sicket meck!!

Japp pessimisst är jag född till då blir man inte lika besviken sedan
    Ska ringa mäklaren imorgon och höra hur läget är. Känns konstigt att ha en budgivning för att sedan ha en visning igen. Hoppar de andra av och visningen blir av drar vi tillbaka vårt bud och börjar om ev. Är det någon som bjuder över oss är det ju kört direkt. Men om vi drar tillbaka det kan vi börja om med skambud om inte det andra paret lägger först då eller jag vet inte......känns lite virrigt. Borde vara någon på visningen som är intresserad då vi inte nått utgångspris än.
    Den som lever får se

Lappis-ha så trevligt på festen

Vickan-är det rea på amningsplagg så passa på att shoppa lite

• Parnassia

Snaily Jo, det har jag ju sett nu när du säger det. Men som jag mindes var han ju inte så stor där, jag hade bara förträngt delen om att det var en valp på bilderna.

• snaily
    Oupsie skrev 2010-01-23 16:47:44 följande:
    Min hund, hon fiser inte så ofta, men när hon väl gör det så vänder hon ofta på huvudet mot rumpan och tittar, precis som "Vad tusan var det där" . Knäppa hund .
    Så gör många hundar, en del blir till och med rädda för ljudet, knäppa djur!
  • snaily

EA
    Det där lät ju som en smart plan, att börja om från början med skambud etc... Det är en hel vetenskap det där att köpa hus! När jag och maken blir vuxna kanske vi också ska ge oss in i den världen!

Maken har förresten varit på en jobbintervju idag, HÄR i trakten! Snurrigt med våra ambivalenta planer... Får han jobbet så är det nog bäst att han tar det med tanke på hur kärvt det varit med jobb för honom... och då blir det inget av med jobbet i staden H för mig - om jag nu får det, vilket jag tvivlar på. Får väl hänga kvar här ett tag till och åka lite mer skidor i så fall! Då får ni offra er och komma och hälsa på så jag slipper vara så lappsjuk!

• Oupsie
    snaily skrev 2010-01-23 16:48:10 följande:
    OupsieJa, det är väl mest fördelar med att han är så kär i folk, och framför allt barn - han blir helt till sig i trasorna bara han hör barnröster på håll. Syrrans yngsta barn håller han på och älskar ihjäl nästan när vi är där. (det där lät perverst, menade inte så illa som det lät )Fast jobbigt såklart när man träffar folk som inte gillar hundar/är hundrädda/inte gillar hundar som hoppar. Försökt uppfostra mina kollegor och vänner och familj att INTE hälsa så överdrivet på honom för att inte uppmuntra hoppandet, men du vet hur det är... Det är mycket svårare att uppfostra folk än hundar!
    Haha, det hade kunnat vara jag som skrev det inlägget . Vår hund är likadan, älskar alla. Särskilt barn. Men hon är ju så stor, så man får passa henne lite så att hon inte puttar omkull barnen om det är sådana i närheten.
  • Fru E

Snaily-för oss är det ingen mening med att låta vårt bud ligga kvar om någon bjuder över eftersom det är vår gräns. Men å andra sidan kanske det andra paret bjuder på nytt då med och är med i leken igen, ähh vad krångligt det blev!
    Känns mest olustigt nu när man inte vet om det blir ytterligare en budgivning OM vi nyss vann denna.

Kanske skulle ta en fjällsemester i år då eller just det OM vi köper hus så ska ju pengarna gå till renovering = attans!

• snaily

EA
    Nästa år, eller till hösten!

Oupsie
    Korven puttas ordentligt hårt trots sin litenhet, när han står på alla fyra så trycker han till med sidan mot ens underben och knycker till med sin rumpa allt vad han har, kan lätt putta omkull vilket barn som helst, nästan vuxna också ibland. Ibland gör han så mot föremål ute också, typ oranga vägkäppar, istället för att kissa på dem. Tur att jag har min lilla clown som muntrar upp när livet känns tungt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter