• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

Ea: Rörigt med budgivningen, fast så länge det finns fler planerade visningar kan man nog inte vinna budgivningen..? (Jag vet juh inte alls hur det funkar, utan skriver som jag tänker.. om det är rätt eller inte vet jag inte..) Det blir mer som en paus, där mäklaren och säljaren hoppas på att det ska komma in fler intressenter? Sen är juh inte säljaren tvungen att ta det vinnande budet heller (fast jag tror inte att det är så vanligt att man inte väljer det högsta..)

• MSW

Hoppas Lappis har det superhärligt på festen!! och att toastmadamandet går bra!

• MSW

Här har det varit lite trött och gnälligt idag.. Lite till mans.. Men mest A, det blev lite knasigt med kvälls/nattsömnen i natt, plus att han inte sov lika länge på dagen som han brukar, så det har varit lite svårt att underhålla honom hela eftermiddagen.. Men nu har han lagt sig (och somnat med verkar det som!) så det blir nog bättre inatt, han har heller inte hostat i närheten av hur mycket han hostade igår!

• MSW

Vi kollar förresten på videokamera, har kollat på en sdr-h80 (panasonic) någon som vet om den är något att ha? Eller vet vad som är bra? (Vi vill ha hårddiskkamera)..

• MSW

Nahe, nu ska jag nog hoppa över till soffan! Nu har jag juh bidragit lite till att närma oss 10000!

Godnatt!

• snaily

Ore skrev 2010-01-23 18:12:27 följande:

Äh, vad fasen. Nu ljög jag, i ett anfall av blygsamhet. Jag började slipa på formuleringar i ett separat word-dokument häromdagen, i hopp om att få göra en ny trådstart
    Du är för rolig Ore! Ser fram emot en trådstart utöver det vanliga!

Vickan - det är bara att komma!

Tillbaka hemma efter en delikat middag på Den Fina Restaurangen. För min del blev det oxfilé med diverse goda tillbehör, och ett väldigt gott rödvin: Domaine Du Vieux Lazaret 2007. Crème brûlée till dessert.
  • fru AM

Vickan: måste ändå propagera för den där fina ekologiska gallerfilten hos Minimundus. Helt underbar kvalitet, både styrsel i och mjuk - om du förstår vad jag menar. Om man köper ekologiskt virkgarn så blir det inte så mycket billigare att virka själv i alla fall - i a f inte där jag köpt garn.

Oupsie: Planen är att inte blogga på ett tag. Skönt att slippa press/dåligt samvete för för få inlägg i veckan osv. Tar nog upp det igen när H börjar dagis eller så. Kanske med nytt bloggnamn/inriktning

• Telis

AM, jag hittar ingen gallerfilt på Minimundus hemsida?

Lappis, hur mår du idag? Blev festen lyckad?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter