• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Gallerfiltar är suveräna! Köpte 2 st på Minimundus aom varit suveräna. På tex Babyproffsen har jag bara sett rosa och ljusblå, där hittade jag vit och beige vilket kändes lite mer som mig. Fast i något läge kunde den varit större - så köp den Vickan som du hittade.

• Ore

AM: Vad kul att Hektor gillade vattnet!

Jag har anmält lillkillen till babysim, den kursen drar igång om två månader, lagom. Alla fem bebisarna i vår föräldragrupp ska gå dit, vi samordnade oss Ska bli kul!

• passionsblomman

*skelar av trötthet'

Idag var det uppstigning kl 6 med anledning av inomhusfotbollscup (vad sägs om DET ordets längd?)

Alltså kunde jag absolut inte somna igår natt. Jag har sovit noll, nada och inget. Sedan har jag suttit på en träbänk och hejjat mellan kl 8 och kl 15. Vi hade 4 timmars väntan mellan match 1 och två.
    Vi torskade alla matcherna, så eftermiddagens senare del har ägnats åt att torka tårar, laga mat och peppa.

Det faktum att det var två av matcherna som var oerhört jämna och att en av förlusterna bara var ett rent missförstånd som ledde till ett mål i slutsekunderna för motståndarna, det ändrar inte tyngden på de där små axlarna just nu och inte hänger huvudet mindre heller.

Men man får deppa när man gett allt och det ändå inte räckte. Dessutom lyckades min pojk få sig en rejäl känga på vristen så han har ganska ordentligt ont. Det gör ju inte saken bättre precis.

Nu blir det Zon på vristen,- för vi vet ju var han har ont... och så måste jag nog vila lite, medan han får äta lite godis som plåster på det sargade krigarhjärtat.

Undrar om man som mamma kan få sova lite nånstans mellan myndig unge och Farmor som antagligen väntas vara barnvakt?

• Lapinette

AM - jag vill absolut att vårt barn ska älska vatten för det gör jag själv och båda min brors barn har gått på babysim och även tävlingssimmat. Något att kolla in när det väl är dags.

• fru AM

Hektor har bara ett problem i bassängen - eftersom han gapskrattade konstant fick han kallsupar hela tiden. Han har aldrig kissat så mycket som nu i eftermiddag

• Lapinette

AM - Ja lite oundvikligt om man inte stänger mun.

• nennesjuttioåtta

mot 10 000!

Helloo ladies!

Lapinette
    vad kul att festen blev lyckad och att det gick så bra med toastandet!

AM
    kul att Hektor gillade babysimningen, hahahah! Minskade vattennivån?

ego
    Vuxenpoäng! Håller på med långkok - idag blir det kalops till middag! Igår var vi på bio och såg snabba cash, vi gillade den skarpt båda två. Först var det restaruangbesök på schemat, vilket vi trodde skulle ske på en restaruang vid torget där jag bokade bord på nätet dagen före men inte fått någon bekräftelse från. De hade stängt. Nåja, sista helgen där alla är fattiga som kyrkråttor så det kan väl inte vara så svårt att få äta någon annanstans?! Jo tjena. Hela stan var ute och ingen hade bokat, verkar det som. Vi hade snuskig tur till slut när vi hamnade på vår favorit och fick till slut en *harkel* lätt skrämd renfilé - den var blooooohoohooodig och jag fick dåligt samvete först men aaaaaah lika god som vanligt och de där bakterierna glömde jag snabbt bort. Till denna utsökta filé serverades konfiterade svampar, palsternackscréme och potatismos och en sås och inte en gnutta lämnades på tallriken. Jag sniffade på Ps vin (luktade gudomligt, smakade jättegott men nja, jag blev inte mer sugen för det) och vi njöt av varandras sällskap. Världens bäste!

• fru AM

Nenne: vilken toppenkväll det låter som. Och den där renfilén m tillbehör hade man gärna smakat! Åts det någon efterrätt? Eller var det biogodiset?

• nennesjuttioåtta

gallerfilt från minimundus noterat till framtida köp (har en gammal illgrön om jag minns rätt hemma hos mor & far men så hippiga ska vi inte vara )

• nennesjuttioåtta

AM
    Åååh den är verkligen toppen, den där renen! Efterrätt blev en liten tryffel för sen hade vi ju bunkrat med godis. Vi hade ju tänkt äta tapas egentligen men vill de inte ha öppet så blir de utan gäster också. Hmpfhh.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter