• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW
    Telis skrev 2010-01-25 10:15:07 följande:
    Gomorron!Hej koko, jag har saknat dig! Åsså har jag en fråga till till dig, dom dära sovpåsarna du pratade om, dom verkar vara ärmlösa, vad har du under i så fall? Tinga, ååååh, vilken mysig dag, njuuut! Jag är avundsjuk på alltihop utom joggingturen. snaily, klart att dom ska vara extra snälla mot dig nu, annars hade dom fått med mig att göra. nenne, en kollega till mig skulle skicka ett mejl till en annan kollega med en fråga en kund hade haft. Kunden hette Lena och min kollega skriver "Lena-spena undrar..." och sen skickar hon mejlet till Lena istället för till kollegan.
    På tal om felskick så har maken snubblat på denna sida: www.felsms.com/
  • snaily

Telis
    Hurra för liten pigg Televinken!

• snaily

Telis
    Hurra för liten pigg Televinken!

• snaily

Ja, det var faktiskt värt att säga två gånger! (Fuskväg till 10000 inlägg - dubbelposta ALLT!)

• MSW

Telis: Härligt att han äter mer och mer! Testar ni amningen nått nu när han äter lite bättre eller kör bara på med pumpning?

• MSW
    snaily skrev 2010-01-25 10:20:01 följande:
    Ja, det var faktiskt värt att säga två gånger! (Fuskväg till 10000 inlägg - dubbelposta ALLT!)
    Det kanske vi ska göra i nästa tråd? Då klarar vi kanske 20000.. Fast lite tråkigt att läsa kanske.....
  • nennesjuttioåtta

Telis
    AAAAhahahah Lena-Spena! Nej vilken ångest!!!!! AAAAHHAHAHAHA!!!

Hej Televinken, så här ser vi ut!!!

• Lapinette

Morning alla förvirrade,

Säger bara jösses vad jag är trött. En slags måndagskoma efter helgens fest och tant som har visat sig. Det blir nog inte många knop gjorda idag.

• Lapinette

Förresten, hur går det med EAs budgivning. Är huset deras?

• Telis

MSW, vi tänkte försöka med lite amning idag. Hittills har vi bara pumpat ur och lagt till lite ersättning.

Men jag undrar hur länge vi ska orka hålla på med pumpning om han inte kan amma. Det tar trekvart att pumpa ur bägge brösten och det ska jag helst göra var tredje timme, sen ska alla delar till pumpen och alla nappflskor diskas och kokas hela tiden. Dessutom får man inte värma bröstmjölken i micro utan i vattenbad vilket tar sån tiiiid när Televinken vaknar med ett skrik och måste ha mat omedelbart. Fast å andra sidan kan ju maken hjälpa till nu, skulle jag helamma så är det ju bara jag som kan ge honom mat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter