• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

MSW skrev 2010-01-25 09:46:13 följande:

När jag var gravid gick jag en lagom stund och letade efter nycklarna till dörren när jag skulle stänga på jobbet, och hann bli lite lagom nervös vad jag skulle göra om jag inte hittade nycklarna.. Innan jag kom på att jag gick och hade dom i handen hela tiden!
    Jag kanske också är gravidförvirrad När jag klädde på mig i morse glömde jag ta på mig behån, vilket jag inte märkte förrän jag varit på jobbet en stund och tyckte det kändes konstigt mot jobbskjortan (I och för sig behöver jag den inte så värstans mycket med mina små behag, men jag är fortfarande så öm i bröstvårtorna så det hade varit skönt av den anledningen.)
  • nennesjuttioåtta
    MSW skrev 2010-01-25 09:46:13 följande:
    Jag har faktiskt skrivit fyra rader nu! När jag var gravid gick jag en lagom stund och letade efter nycklarna till dörren när jag skulle stänga på jobbet, och hann bli lite lagom nervös vad jag skulle göra om jag inte hittade nycklarna.. Innan jag kom på att jag gick och hade dom i handen hela tiden!

Tinga
    kalopsen blev jättegod, bara man håller sig till det som är kött. Vilken härlig dag du ska ha, njuuut!

Muggles
    jaaa, hallå eller, när blir det inflyttningsferre? *packar ner pyjamas*
  • nennesjuttioåtta

Snaily
    Var rädd om de små hallonen!

hahaha det är nu allt kommer fram! Kom igen, anmäl er till förvirrades klubb!

• nennesjuttioåtta

Förvirrad eller bara korkad (jag tror på det senare). En gång när jag satte mig i bilen så hade jag så bråttom att mitt långa hår fastnade i dörren. En snilleblixt: jag vevar ner rutan.

DOH! Hade ju funkat om det hade varit en öööh..... cabriolet?

• snaily

Nenne
    Hallon! (Hoppas du nu syftade på själva vårtorna och inte bröstens storlek )

• nennesjuttioåtta

naturligtvis vårtorna, hahahah!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 09:54:57 följande:
    Förvirrad eller bara korkad (jag tror på det senare). En gång när jag satte mig i bilen så hade jag så bråttom att mitt långa hår fastnade i dörren. En snilleblixt: jag vevar ner rutan. DOH! Hade ju funkat om det hade varit en öööh..... cabriolet?

(Nu har jag skrivit en halv sida! ) Den ska bara bli 2-3 sidor.. Och inte lämnas in förrän söndag, så det känns lugnt!
  • Telis

Gomorron!

Hej koko, jag har saknat dig! Åsså har jag en fråga till till dig, dom dära sovpåsarna du pratade om, dom verkar vara ärmlösa, vad har du under i så fall?

Tinga, ååååh, vilken mysig dag, njuuut! Jag är avundsjuk på alltihop utom joggingturen.

snaily, klart att dom ska vara extra snälla mot dig nu, annars hade dom fått med mig att göra.

nenne, en kollega till mig skulle skicka ett mejl till en annan kollega med en fråga en kund hade haft. Kunden hette Lena och min kollega skriver "Lena-spena undrar..." och sen skickar hon mejlet till Lena istället för till kollegan.

• Telis

Här är Televinken mycket mer vaken och äter bättre, även om han inte riktigt kommer upp i dom portionerna som BVC pratar om. Nu är det mamma och pappa som somnar under matningarna och inte lillkillen.

• snaily
    Telis skrev 2010-01-25 10:15:07 följande:
    nenne, en kollega till mig skulle skicka ett mejl till en annan kollega med en fråga en kund hade haft. Kunden hette Lena och min kollega skriver "Lena-spena undrar..." och sen skickar hon mejlet till Lena istället för till kollegan.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter